فارس نیوز
1402/02/19
13:01
کاهش ۸ هزار واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۸ هزار و ۵۸۱ و احد جدید همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعد ا ز ریزش بزرگ شاخص بورس در دو روز گذشته، امروز هم بورس اوراق بهادار تهران روند رو به کاهشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با از دست دادن ۸ هزار و ۵۸۱ واحد به رقم ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.


همچنین شاخص هم‌وزن با کاهش ۲۱ هزار و ۷۳ واحد به رقم ۷۸۲ هزار و ۲۵۲ واحد رسید.


ارزش روز شرکت‌های بورسی در بورس تهران به بیش از ۸ میلیون و ۵۲۳ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله گران امروز بیش از ۲۵.۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱.۲ میلیون معامله و به ارزش ۱۷ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با معیار وزنی - ارزشی امروز ۳۷ صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۲.۶ درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور ۲ دهم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۱۳ صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۹۶ صدم درصد کاهش یافت.


امروز نمادهای فولاد مبارکه، بانک ملت، پالایش اصفهان و پتروشیمی نوری بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس راداشتند و نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، مخابرات ایران و ایران‌خودرو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.


در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۳۴۶ واحد کاهش به رقم ۲۹ هزار و ۱۰۱ واحد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس بیش از یک‌میلیون و ۶۱۹ هزار میلیارد تومان شد.


ارزش بازار پایه فرابورس ۴۹۲ هزار میلیارد تومان شد.


معامله‌گران امروز بیش از ۱۰.۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در فرابورس ایران در قالب ۵۹۴ هزار معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز نمادهای آریا ساسول و ایران‌خودرو دیزل بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند و نمادهای پتروشیمی مارون، بیمه پاسارگاد، انتخاب الکترونیک، بانک دی و فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.


به گزارش فارس، دولت با حمایت از بورس تلاش دارد این بازار را به سکویی برای تامین مالی اقتصاد و شرکت‌های بزرگ تبدیل کند و اگر در این برنامه موفق شود، می‌توان امیدوار بود سرمایه‌های سرگردان و نقدینگی به سمت بازارهای ارز، سکه و املاک حرکت نکند.


پایان پیام/ ت ۲۴۹


انتهای خبر

0
0