مبین تحلیل
1399/09/16
14:16
#گزارش_بازار 16 آذر 1399 🔸شاخص در انتهای روز معاملاتی حدود 32.5 هزار واحد رشد نسبت به دیروز کار خود را پایان داد . که نسبت به اوج بازار (ساعت 1...

#گزارش_بازار



۱۶ آذر ۱۳۹۹



🔸شاخص در انتهای روز معاملاتی حدود ۳۲.۵ هزار واحد رشد نسبت به دیروز کار خود را پایان داد . که نسبت به اوج بازار (ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه )حدود ۳ هزار واحد افت داشت . از جمله اتفاقات مثبت امروز توجه به سهام شرکت های با ارزش بازار پایین ،به صورتی که شاخص هم وزن درصد رشدی بالاتری از شاخص کل داشت .



🔸حجم معاملاتی امروز حدود ۱۷ میلیارد برگه سهم می باشد که حدود ۹۰ درصد(۱۵.۱ میلیارد سهم ) خرید مربوط به حقیقی ها بوده است و همچنین ۸۷ درصد (۱۴.۶ میلیارد سهم )از فروش نیز به حقیقی ها اختصاص دارد .


🔸#خودرو با ۱.۵ میلیارد برگ سهم و #وتجارت با ۱.۳ میلیارد برگه سهم بالاترین حجم امروز را به خود اختصاص داده است .



🔸ارزش معاملات امروز با توجه به قیمت پایانی ۲۰ هزار میلیارد می باشد که حدود ۱۸ هزار میلیارد مربوط به خرید حقیقی و که نسبت به فروش ۱۷.۱ هزار میلیاردی حقیقی ها و فروش حقوقی ها حدود ۷۵۰ میلیارد پول حقیقی وارد بازار شده است .



🔸تعداد سهامی که سرانه خرید آنها بالاتر از سرانه فروش می باشد حدود ۵۹۵ نماد بورسی میباشد از طرفی میانگین خرید هر معامله حقیقی حدود ۳۷ میلیون (رقم به شدت مطلوب )و رقم خروج هر معامله حقیقی ۲۳.۷ میلیون تومان می باشد .تعداد سهامی که تراز خرید حقیقی بیش از فروش حقیقی می باشد ۶۰۵ نماد می باشد .



🔸تعداد سهامی که ابتدای روز مثبت بودند حدود ۵۱۴ نماد بورسی بوده است در بالاترین حالت ۵۷۶ نماد بورسی و با توجه به قیمت پایانی ۴۸۳ نماد و با توجه به آخرین قیمت سهم ۴۵۵ نماد بورسی مثبت بودند .




📍 #وحکمت #شمواد #جهرم #حاریا #فسدید حجم مشکوک امروز بازار را به خود اختصاص داده اند.



📍 #بموتو #کگهر #فزرین #درهآور #شبصیر بیشترین سرانه خرید را داشته اند. #بموتو بهترین آمار مربوط را در این بین داشته است.



📍 #ساربیل #وحکمت #جهرم #ثاژن #فسدید بهترین حمایت را در بازار داشته است.



📍#وتوکا #شاروم #شبصیر #گدنا #ولپارس خریداران حقیقی سهم با قدرت بسیار بالاتری نسبت به فروشندگان سهم وارد سهم شده اند.



📍#دتولید #ثزاگرس #شبصیر #ساروج #وهنر بالاترین تراز حقیقی مثبت را داشتند.



📍#ثزاگرس #دتولید #کاسپین #شبصیر #کخاک ورود پول حقیقی داشته است.




➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0