سنا
1401/12/14
14:42
چراغ شاخص‌ها سبز شد

در جریان معاملات دومین روز معالاتی هفته، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۵۷۱ واحد (۰.۸۷ درصد) افزایش به رقم ۵۳۷ هزار و ۵۶۳ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۷ هزار و ۷۳۰ واحدی (۰.۴۳ درصد) به تراز یک میلیون و ۷۹۵ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، امروز یکشنبه نهم اسفند ماه، بیش از ۱۱ میلیارد و ۸۱۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۰ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودور در جریان معاملات امروز با ۷۵ هزار و ۲۴۱ معامله به ارزش ۹ هزار و ۱۰ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۴۸ هزار و ۱۱۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۶ هزار و ۹۲۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۲ میلیارد ریال، گروه فرآورده نفتی با ۲۸ هزار و ۲۸۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۸ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۱۹ هزار و ۲۰۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، صنعتی و معدنی گل گهر با یک هزار و ۲۲۳ واحد، گروه مپنا با یک هزار و ۷۵ واحد، بسرمایه گذاری غدیر با یک هزار و ۵۶ واحد، شرکت ایران خودرو با یک هزار و ۷ واحد و شرکت بانک کتلت با ۸۴۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۹۳۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۴۳۴ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴۳۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۳۳۰ واحد و توعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۳۰۴ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۶۵ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۷۸۴ واحد رسید. همچنین بیش از ۵ میلیارد و ۵۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳۳ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، گروه انتهاب الکترونیک آرمان با ۲۹ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۶ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵ واحد، بانک دی با ۵ واحد و شرکت کلر پارس با ۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


شرکت آن و فولاد دیر ایرانیان با ۱۰ واحد، شرکت پالیش نفت شیراز با ۴ واحد، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش با ۳ واحد، شرکت آرمان شرکت سرمیاه گذاری مس سرچشمه با ۲.۳ واحد و شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0