ایبنا
1400/01/16
13:56
تداوم روند نزولی شاخص کل بورس در کانال ۱.۲ میلیون واحد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۶ هزار و ۷۳۳ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد به یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۷۴۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۹۱۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه شانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۷۵۳ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد به رقم ۳۲۸ هزار و ۷۸۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۴۵ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد، عدد ۴۳۸ هزار و ۹۷۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۱۶ واحدی به رقم ۲۸۵ هزار و ۹۹۴ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۲۶۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۸۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۴۵۱ واحد کاهش به رقم ۹۲۶ هزار و ۸۳۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۸۹۶ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۴۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، شپنا، وبملت، تاپیکو و خودرو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، کچاد، شیران و فایرا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری سال، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۶۸ هزار و ۷۳۶ نوبت معامله و به ارزش ۴۱ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سیمرغ(سیمرغ ) با ۴.۷۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سمازن، سدشت، شیران، فایرا و سشرق بود. همچنین نماد معاملاتی خودرو(ایران خودرو) با ۱.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ساربیل، وصنعت، خزامیا، وبملت، وبصادر و وخارزم قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0