سنا
1401/04/22
12:35
شاخص سبزپوش به تعطیلات رفت

در جریان معاملات امروز، ۲۲ تیرماه، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۵۳۷ واحد افزایش به رقم ۴۰۷ هزار و ۱۲ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۶ هزار و ۵۱۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان آخرین روز کاری هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۷۶۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۶ هزار و ۷۵۴ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۷ هزار و ۱۲۱ واحدی را تجربه کردند.


گروه فراورده‌های نفتی در جریان معاملات امروز با ۳۰ هزار و ۶۷۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه خودرو با ۳۶ هزار و ۱۶۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۵۱ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۳ هزار و ۱۸۰ معامله به ارزش یک هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۱۷ هزار و ۳۰۹ معامله به ارزش یک هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال و گروه سیمان با ۱۷ هزار و ۲۲۷ معامله به ارزش ۸۹۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۳۲۱ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۲۴۶ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۸۷۶ واحد، شرکت پالایش نفت تبریز با ۷۰۳ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۵۴۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت صنایع مس ایران با ۶۱۸ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۵۰۵ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴۵۲ واحد، گروه مپنا با ۳۰۹ واحد و بانک پاسارگاد با ۱۳۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۲۲ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۱۰.۶۹ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۸۰۹ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۴۷۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۵ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۵۳ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۲۰.۷۳ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۷ واحد، شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۵.۴ واحد و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۴.۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت با ۲۰ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۶ واحد، شرکت بیمه تجارت نو با ۲ واحد، شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین با ۱.۶۵ واحد و مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۱.۶۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0