ایبنا
1400/01/31
14:08
شاخص کل بورس مثبت شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲ هزار و ۸۲۰ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد به یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۶۹۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴ واحدی به ۱۷ هزار و ۷۸۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۳۴ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد به رقم ۳۱۷ هزار و ۳۳۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۹ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد، عدد ۴۳۱ هزار و ۶۷۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۴ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۱۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۰۴۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۰۴۲ واحد افزایش به رقم ۸۸۸ هزار و ۷۷۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۴۱ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، وبملت، فملی، شپدیس، وتجارت، وپارس و فولاد با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، پارسان و شپنا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۶۱۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۰ هزار و ۵۶۶ نوبت معامله و به ارزش ۴۵ هزار و ۳۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سیدکو(سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان) با ۵.۴۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وبملت، وپارس، شپدیس، وتجارت و شستا بود. همچنین نماد معاملاتی کروی(توسعه معادن روی ایران) با ۱.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فاسمین، افق، شبریز، پارسان، خگستر و فجر قرار گرفتند.


انتهای خبر

0
0