بورس۲۴
1401/04/03
14:52
جمع آوری ۴۴ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز/ توقف فعالیت مراکز مجاز

سخنگوی صنعت برق گفت: طبق تبصره ۲ ماده ۴ مصوبه سال ۱۳۹۸ هیات وزیران در اوقات پیک، خرید برق از شبکه سراسری توسط ماینرها ممنوع بوده و در مصوبه سال ۱۴۰۰ نیز وزیر نیرو این مساله را به صراحت اعلام کرده است.

جمع آوری ۴۴ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز/ توقف فعالیت مراکز مجاز

بورس۲۴ : سخنگوی صنعت برق گفت: طبق تبصره ۲ ماده ۴ مصوبه سال ۱۳۹۸ هیات وزیران در اوقات پیک، خرید برق از شبکه سراسری توسط ماینرها ممنوع بوده و در مصوبه سال ۱۴۰۰ نیز وزیر نیرو این مساله را به صراحت اعلام کرده است.


مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه در قرارداد تامین برق مراکز استخراج رمزارز این موضوع ذکر شده است، اظهار کرد: در قوانینی که در حال طی مراحل تصویب است نیز خرید برق از شبکه برق در ایام محدودیت دار (فصل گرم و سرد) توسط ماینرها ممنوع بوده و باید از روش‌های دیگر مانند دیزل و تجدیدپذیر اقدام به تامین برق کنند.


وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جمع آوری ماینرهای غیر مجاز گفت: با تلاش های صورت گرفته ۴۴ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، کشف و جمع آوری شده که نکته قابل توجه در این موضوع، افزایش تاثیر گزارش‌های مردمی در کشف مراکز غیرمجاز بوده که نشان دهنده حساسیت مردم در این زمینه است.


رجبی مشهدی افزود: از این تعداد مراکز غیرمجاز، ۳۶۴ دستگاه ماینر با ظرفیت مصرفی ۹۱۰ کیلووات کشف شده است. ۴۴ درصد از این کشفیات توسط گزارش های مردمی، ۱۷ درصد از طریق بازرسی های محلی و ۳۹ درصد با سایر روش‌ها انجام شده که در گزارش پیشین، سهم گزارش‌های مردمی از این کشفیات، ۱۹ درصد بوده و بخش عمده‌ای


از کشفیات مربوط به استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی و فارس است.


وی اظهار کرد: در مجموع تاکنون ۷۰۹۸ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف و تعداد ۲۳۳ هزار و ۵۷۵ مرکز جمع آوری شده است. هر دستگاه استخراج بیت کوین (ماینر) به صورت متوسط توان مصرفی به اندازه پنج یخچال ۲۰ فوت و چهار کولر آبی دارد و به همین دلیل استخراج های غیرمجاز به دلیل ایجاد اختلال در شبکه توزیع، می تواند باعث بروز آسیب به وسایل برقی شهروندان شود.


سخنگوی صنعت برق گفت: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را از طریق سامانه اینترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat و یا اپلیکیشین برق من گزارش کنند که پس از بررسی و صحت سنجی گزارش، به افشاکنندگان پاداش نقدی تعلق می گیرد و اطلاعات افشاکنندگان (سوت زنان) محرمانه باقی می‌ماند.

انتهای خبر

0
0