همفکران
1400/06/21
09:07
تغییر سهام سهامداران عمده/ سیمانی‌ها به دور خرید بازگشتند

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در بانکی‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی ملت ۳ میلیون از سهام بانک ملت را خریداری کرد، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی بانک تجارت ۹۷ میلیون از سهام بانک تجارت را خریداری کرد؛ شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا نزدیک ۲ میلیون از سهام بانک پاسارگاد را بفروش رساند اما در مقابل شرکت سهاب امید ایرانیان ۵۴ میلیون از سهام این بانک را خریداری کرد، در بانک سینا نیز شرکت سهامی بیمه ایران ۸ ‌میلیون از سهام بانک سینا و صندوق. س.ا.بازار گردانی دی ۱۰ میلیون از سهام بانک دی را خریداری کردند، اما شرکت سرمایه‌گذاری سامان ۱۰ میلیون از سهام بانک سامان را خریداری کرد و در مقابل شرکت گروه توسعه مالی و اقتصادی سامان ۱۰ میلیون از سهام این مجموعه را بفروش رساند، صندوق. س.ا.بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۴۰ میلیون از سهام بانک آینده را خریداری کرد.


اما در فولادی‌ها، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی همواره خریدار سهام فولاد مبارکه اصفهان است، این مجموعه مجددا در اقدامی ۱۱۹ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرد، همچنین شرکت صبا میهن نیز بیش از ۲ ‌میلیون از سهام فولاد کاویان را خریداری، اما در شرکت ملی صنایع مس ایران نیز موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی که روز چهارشنبه ۵۸ میلیون از سهام این مجموعه را خریداری کرده بود بیش از ۴۱ میلیون از سهام این مجموعه را بفروش رساند.


شرکت صادر فر که طی هفته گذشته نیز خریداری پالایش نفت اصفهان بود مجددا روز شنبه بیش از ۳۹ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد اما شرکت صادرفر ۵۰ میلیون از سهام گروه مپنا را بفروش رساند.


در سیمانی‌ها، شرکت سرمایه‌گذاری سایه‌گستر سرمایه بیش از ۴ میلیون از سهام سیمان داراب را خریداری کرد همچنین صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین نزدیک به ۲ میلیون از سهام سیمان دورود را خریداری کرد، در سیمان مازندران نیز شخص حقیقی و صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی توسعه ملل جمعا نزدیک به ۴ میلیون از سهام سیمان مازندران را خریداری کردند اما صندوق سرمایه‌گذاری سینا بهگزین یک‌میلیون از سهام سیمان ایلام را بفروش رساند. این مجموعه رو روز چهارشنبه نیز فروشنده بوده است.



انتهای خبر

0
0