کانال کدال
1400/12/24
00:00
این سهم می تواند شگفتی ساز شود!!! ✅#شلرد یکی از شرکت های اوره ساز بازار پایه می باشد که طی چندماه گذشته موفق به جهش در مبالغ و مقدار فروش شده است....

این سهم می تواند شگفتی ساز شود!!!



✅#شلرد یکی از شرکت های اوره ساز بازار پایه می باشد که طی چندماه گذشته موفق به جهش در مبالغ و مقدار فروش شده است. در واقع این شرکت طی چندماه گذشته بر مدار تولید با ظرفیت بالای ۵۰ درصد قرار گرفته است.



✅شلرد ظرفیت تولید سالیانه ۱۰۷۰ میلیون تن اوره و ظرفیت تولید ۶۷۶ هزار تن آمونیاک را دارد.



✅شلرد در ۹ ماهه امسال موفق به فروش ۸۴۴ میلیارد تومان از محصولات خود شده است، این در حالی است که تنها در دی ماه این شرکت موفق به فروش ۱۰۱۷ میلیارد تومانی و در بهمن ماه فروش ۶۵۲ میلیارد تومانی شده است.



به فرض ثبات قیمت اوره در مقادیر فعلی، و دستیابی شرکت به ظرفیت ۷۵ درصد، می توان برای این شرکت دستیابی به مبلغ فروش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۱ تصور کرد. (در صورت کارکرد با ظرفیت ۱۰۰ درصد و نرخ اوره بالای ۸۰۰ دلار، شرکت پتانسیل دستیابی به فروش بالای ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان را دارد)



✅حاشیه سود ناخالص شلرد در گزارش ۹ ماهه ۶۳ درصد بوده که رقم بسیار قابل توجهی است. و این حاشیه سود بالا باعث می شود شرکت بتواند طی دو سال بخش قابل توجهی از بدهی و هزینه های مالی خود را بپردازد.




❌و اما مشکل اساسی این شرکت: شلرد بدهی قابل توجهی بصورت ارزی و ریالی دارد و این موضوع در سودسازی و تقسیم سود یکی دوسال آینده تاثیر منفی دارد.



✅جمع بندی:


ظرفیت تولید اوره و آمونیاک شلرد تقریبا معادل یک سوم شپدیس می باشد اما از نظر قیمتی تفاوت معناداری بین قیمت سهام این دو شرکت وجود دارد که مهم ترین دلیل آن نوپا بودن شلرد و وجود بدهی قابل توجه آن می باشد.



این نماد برای سرمایه گذاران بلند مدتی مناسب ارزیابی می شود، سهم آینده دار و و با شرایط تولیدی مناسب ارزیابی می شود. هر چه قیمت این سهم به ۱۰۰۰ تومان و یا کمتر از آن نزدیک شود از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

انتهای خبر

0
0