پلکان بورس
1399/11/22
11:05
مهم برای #تاصیکو 📌مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین گفت: در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا، شرکت‌های مجموعه بزرگ صدر تامین با ظرفیت کامل فعال...

مهم برای #تاصیکو



📌مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین گفت: در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا، شرکت‌های مجموعه بزرگ صدر تامین با ظرفیت کامل فعال هستند. شرکت های تابعه و وابسته به صدر تامین و شستا مانع خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور شدند.



📌به گزارش شستا، غلام رضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین وابسته به شستا در بازدید از شرکت های ذوب آهن اصفهان و فرآورده های نسوز ایران گفت: شستا دارای ۶ هلدینگ تخصصی است و حوزه صنایع معدنی شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) موسوم به «صدر تامین» دارای ۱۴ شرکت مدیریتی است که بدون احتساب ذوب‌آهن اصفهان، این شرکت‌ها دارای میانگین رشد ۶ درصدی بوده‌اند.



📌وی به تشکیل کارگروه‌های نوآوری و فن آوری در زیر مجموعه‌های این شرکت و تشکیل شتاب‌دهنده صدرفردا اشاره کرد و گفت: وجود ارتباطات و تفاهم نامه‌های زیرمجموعه‌ها با دانشگاه‌های مرجع استان‌ها زمینه‌ساز حرکت به سوی فناوری‌های نسل سه و چهار است.



📌به گفته وی، شرکت‌های مس باهنر، ۲۷ درصد، فرآورده‌های نسوز ایران، ۲۶ درصد، کاشی سعدی، ۱۷ درصد، پشم شیشه ایران، ۱۰ درصد و زغال سنگ طبس، ۸ درصد رشد درآمد در ۱۰ ماه سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشته‌اند.



📌مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین درباره شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: تولیدات این شرکت برای صنایع فولاد و سیمان بسیار اساسی است و از خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می‌کند.



📌سلیمانی گفت: تولید مجموعه شرکت های ما به جزء ذوب آهن اصفهان حدود یک و نیم میلیون تن بوده که رشد شش درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم.ذوب آهن اصفهان نیز در ده ماهه سال جاری حدود دو میلیون و ۴۸ هزار تن فولاد خام تولید کرده است که نسبت به همین مدت در سال گذشته رشد خوبی را شاهد بودیم و انشاا... در سال آینده با راه اندازی کوره بلند شماره یک، جهش تولید چشمگیری را شاهد باشیم.



📌وی افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری فروش ما به غیر از ذوب آهن، ۵۲۳۵ میلیارد تومان بوده است که نسبت به ده ماهه سال ۹۸ که ۲۷۶۰ میلیارد تومان بوده است رشد ۹۰ درصدی را در مجموعه داشتیم و فروش ذوب آهن نیز از ۸۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۵ هزار ۱۸۵ میلیارد تومان رسیده است و این رشد حدود ۷۶ درصدی را در فروش نشان می دهد.سود مجموعه غیر از ذوب آهن اصفهان به ۱۷۲۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته که ۷۴۱ میلیارد تومان بوده است رشد ۱۳۲ درصدی را داشتیم.



📌وی با تاکید بر اینکه این شاخص ها نشان می دهد که با وجود چالش های مختلف تولید، فروش و سود را در مجموعه شرکت های زیر مجموعه هلدینگ صدرتامین شاهد بودیم، ادامه داد: ذوب آهن اصفهان طلایه دار صنعت ایران است و با همت تلاشگران این کارخانه، محصولات ساختمانی و صنعتی همچون ریل کشور تامین می شود و در کنار این موضوع مدیران و مهندسین این شرکت در ساخت سایر صنایع فولادی نقشی ماندگار داشته و دارند.



📌سلیمانی ذوب آهن اصفهان را متولی اکتشافات معدنی در ایران دانست و افزود : اما به دلیل سیاست گذاری های نادرست، معادن از کارخانه جدا شدند و هم اکنون زنجیره تولید با مشکل مواجه شده است.ذوب آهن اصفهان به عنوان یک برند جهانی با شرایط مشابه سایر شرکت های دنیا در حال فعالیت است و از هیچ گونه یارانه ای استفاده نمی کند.


http://T.me/pelekanbourse



انتهای خبر

0
0