کوینیت
1399/10/23
16:10
به زودی اولین تراکنش منطبق با شریعت در بستر بلاک‌چین اجرایی می‌شود

سیتی‌بانک(City Bank) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین موسسات مالی کشور بنگلادش قرار است با همکاری یک شرکت تجارت بین‌المللی اسلامی اولین تراکنش برون مرزی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین را انجام دهد

نکات برگزیده مطلب طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشر شده توسط سیتی‌بانک(City Bank) یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور بنگلادش، قرار است به زودی با همکاری یک شرکت تجارت بین‌المللی اسلامی که مقر اصلی آن در شهر جده پایتخت عربستان سعودی، اولین تراکنش برون مرزی مبتنی بر شریعت در بستر فناوری بلاک‌چین صورت بگیرد. سیتی بانک یکی از برترین بانک‌های فعال حوزه‌ی دیجیتال در کشور بنگلادش می‌باشد که به استفاده از فناوری‌های پیشرفته و بروز جهت ارایه‌ی تجربه‌ای کارآمد و راضی کننده به مشتریان، متعهد شده است. به گفته‌ی مقامات این بانک، تراکنش مذکور زمینه‌ساز پیشرفت‌های آتی در زمینه‌ی تجارت دیجیتال مبتنی بر شریعت از طریق فناوری بلاک‌چین خواهد بود.

اولین تراکنش اسلامی

شرکت تجارت بین‌المللی اسلامی( International Islamic Trade ) که مقر اصلی آن در شهر جده پایتخت عربستان سعودی اخیرا با یک بانک بنگلادشی به نام سیتی‌بانک( City Bank ) همکاری نزدیک برقرار کرده است تا اولین تراکنش بلاک‌چینی برون مرزی منطبق با شریعت را انجام دهند. قرار است این تراکنش براساس ساختار مالی اسلامی مرابحه صورت بگیرد.


طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی رسمی مرتبط با این مبحث، درخواست این تراکنش از طرف یک گروه تجارت بنگلادشی ارایه شده است تا لوازم جانبی مربوط به منسوجات را از شرکت اپیر لینک(Apparel Link یک شرکت تجارت مستقر در هنگ‌کنگ) را وارد کشور کند. همچنین گفته شده که این تراکنش قرار است در بستر شبکه‌ی کانتور(Contour یک شبکه‌ی بلاک‌چینی ساخته شده توسط Corda) صورت بگیرد.


بانکداری اسلامی شریعت بلاک‌چین تراکنش

سیتی بانک یکی از برترین بانک‌های فعال حوزه‌ی دیجیتال در کشور بنگلادش می‌باشد که به استفاده از فناوری‌های پیشرفته و بروز جهت ارایه‌ی تجربه‌ای کارآمد و راضی کننده به مشتریان، متعهد شده است. به گفته‌ی مقامات این بانک، تراکنش مذکور زمینه‌ساز پیشرفت‌های آتی در زمینه‌ی تجارت دیجیتال از طریق فناوری بلاک‌چین خواهد بود. شیخ محمد معروف(Sheikh Mohammad Maroof) رییس بخش خدمات بازرگانی سیتی‌بانک در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «من می‌خواهم از تمام کسانی که در این تراکنش و فراهم آوردن امکان چنین چیزی دخیل بوده‌اند، تشکر کنم».


بانک‌های اسلامی به دنبال بلاک‌چین هستند

شایان ذکر است که بنگلادش اولین کشوری نیست که قصد استفاده از فناوری بلاک‌چین در حوزه‌ی بانکداری و انجام تراکنش‌های منطبق با شریعت را دارد. در نوامبر ۲۰۲۰، اعلامیه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد مقامات یک بانک تجاری واقع در استرالیا قصد دارند با همکاری یک بانک بزرگ سنگاپور فرآیند ساده‌سازی تجارت برون مرزی با استفاده از فناوری بلاک‌چین بین دو کشور را آغاز کنند.


آقای کارل وگنر(Carl Wegner) مدیرعامل شرکت کانتور در بیانیه‌ی رسمی در رابطه با این پیشرفت چشم‌گیر اظهار داشت که «ما سرانجام شاهد آن هستیم که صنعت مالی جهان از دیجیتالی شدن استقبال می‌کند و از مزایای فناوری بلاک‌چین بهره می‌برد. در حال ساخت بزرگ‌ترین شبکه‌ی یکپارچه‌ی قابل اعتماد جهان برای انجام مبادلات برون مرزی هستیم و اطمینان داریم که این اکوسیستم رو به رشد در دسترس بانک‌ها، شرکت‌ها و ارایه‌دهندگان فناوری قرار بگیرد».


به گفته‌ی وی «این اولین تراکنش منطبق با شریعت اسلامی است که در این شبکه صورت می‌گیرد. موفقیت این تراکنش یک نقطه‌ی عطف مهم در رسیدن به اهداف مستمر و آتی خواهد بود».


نظر شما در رابطه با این تراکنش و استفاده از فناوری بلاک‌چین در بانکداری اسلامی چیست؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.


انتهای خبر

0
0