تحلیل کاربردی هلالات
1399/12/02
09:12
#خوب_است_بدانیم_که 2 اسفند / بخش دوم 21) یک منبع خبری می گوید "۲ میلیون بشکه معادل حدود ۱۸ درصد از کل تولید نفت آمریکا به خاطر سرمای شدید و بی سا...

#خوب_است_بدانیم_که ۲ اسفند / بخش دوم



۲۱) یک منبع خبری می گوید "۲ میلیون بشکه معادل حدود ۱۸ درصد از کل تولید نفت آمریکا به خاطر سرمای شدید و بی سابقه در این کشور و توقف تولید در حوزه پرمین در وست تگزاس و نیومکزیکو کاهش یافته است."



۲۲) پس از آنکه دو بانک وال‌استریت پیش‌بینی کردند یک ابرچرخه کالایی رخ می‌دهد و نفت حتی ممکن است به ۱۰۰ دلار بر بشکه هم برسد، تحلیلگران در حال واکنش به این موضوع هستند. یکی از کارشناسان مشهور، جان کمپ که ستون‌نویس خبرگزاری رویترز است در تحلیلی ابرچرخه را از روندهای معمولی دوره‌ای قیمت‌ها تمییز داده و گفته چه عواملی پتانسیل ایجاد یک ابرچرخه را دارند.



۲۳) امیر صباغ می گوید "شاخصهای مرتبط با قیمت کنسانتره مس شامل TreatmentCharge و RefiningCharge به روند نزولی خود ادامه میدهد و در کمترین سطح تاریخ است که خبر بسیار خوبی برای فعالان این حوزه و فملی است."



۲۴) خانم یلن وزیر دارایی آمریکا میگوید که این کشور فعلا برنامه ای برای لغو تعرفه های گمرکی اعمال شده بروی واردات کالای چین که در دوره ترامپ وضع شده، نداشته و فعلا آن را ادامه داده و همزمان در حال بررسی اثرات آن است! همچنین اعمال تعرفه بروی واردات پنیر و انواع نوشیدنی های الکلی از اروپا نیز فعلا ادامه خواهد یافت.



۲۵) دولت عربستان به شرکتهای بین المللی بزرگ اخطار کرده که مرکز فعالیتهای خاورمیانه خود را تا سال ۲۰۲۴ به شهر ریاض منتقل کرده و در غیر این صورت، در انتظار جرایم بیزینسی باشند.



۲۶) بانک مرکزی روسیه پس از مشورت با بانک های این کشور در خصوص راه اندازی ارز رسمی دیجتال روسی اعلام کرد تا تابستان جزییات بیشتری را در خصوص ایده اولیه این ارز اعلام خواهد کرد.



۲۷) مرکز آمار ایران "نرخ تورم سالانه بهمن ماه ۱۳۹۹ برای خانوارهای کشور با افزایش به ۳۴,۲ درصد رسید."



۲۸) طبق مصوبه جدید کمیسیون صنایع و معادن مجلس، شورای رقابت از پروسه قیمت‌گذاری خودرو حذف می‌شود .



۲۹) سغدیر و حآفرین درج نماد شدند.



۳۰) گندله‌سازی کچاد در یک ماه مانده به پایان سال، از ظرفیت تولید اسمی عبور کرد.



۳۱) خط تولید واکسن روسی در ایران ایجاد می‌شود.



موفق باشید. ۲ اسفند ۱۳۹۹

انتهای خبر

0
0