آکادمی هلاکوئی
1401/05/20
19:40
فیلیپین پذیرش برنامه‌های ارائه‌دهنده دارایی‌های مجازی را متوقف می‌کند

در حالی که بسیاری باور دارند فیلیپین می‌تواند…

در حالی که بسیاری باور دارند فیلیپین می‌تواند به یک هاب رمزارزی جدید تبدیل شود، اما در عین حال ممکن است این رویا از بین برود زیرا بانک مرکزی این کشور از یک وقفه ۳ ساله در پذیرش برنامه‌های ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های مجازی (VASP) جدید گفته است.


بر اساس یادداشتی که توسط Chuchi Fonacier، یک مقام نظارت مالی در Banko Sentral ng Pilipinas (BSP) امضا شده است، هدف آنها ایجاد تعادل بین ارتقای نوآوری در امور مالی و مدیریت ریسک‌های مرتبط با دارایی‌های مجازی (VAs) است. او نوشت:


«Bangko Sentral تشخیص داده از آنجایی که دارایی‌های مجازی فرصت‌هایی را برای ارتقای دسترسی بیشتر به خدمات مالی با هزینه‌های کمتر ارائه می‌دهد، خطرات مختلفی را نیز به همراه دارد که ممکن است ثبات مالی را تضعیف کند.»


به همین دلیل، پنجره درخواست مجوزهای جدید VASP به مدت سه سال بسته خواهد شد که از ۱ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۰ شهریور) آغاز می‌شود. به گفته Fonacier، بسته به تحولات بازار، این مورد ممکن است دستخوش تغییر شود.


با این حال، برنامه‌هایی که مرحله دوم فرآیند را تا قبل از ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ (۹ شهریور) پشت سر بگذارند، به مراحل ارزیابی بعدی راه خواهند یافت. برنامه‌هایی که قبل از تاریخ تعیین شده دارای شرایط ناقصی باشند، مردود خواهند شد. همچنین نهادهایی که به عنوان موسسات مالی تحت نظارت BSP طبقه‌بندی می‌شوند، در صورتی که رتبه‌بندی ثابتی داشته باشند، همچنان می‌توانند برای مجوز VASP درخواست دهند.


در ماه ژوئن (خرداد)، Changpeng Zhao، مدیر عامل بایننس اظهار داشت که این صرافی ارز دیجیتال به دنبال دریافت مجوز VASP از BSP است تا تواند خدمات خود را در این کشور گسترش دهد. جدا از این، او تاکید کرد که آنها به دنبال دریافت مجوز صادرکننده پول الکترونیکی (EMI) در فیلیپین نیز هستند.


در مصاحبه اخیر لئون فونگ (Leon Foong)، رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه بایننس با Cointelegraph، او گفت که آنها پیش از این مدارک مربوطه را برای دریافت مجوزها ارائه کرده‌اند اما نمی‌توانند جزئیات بیشتری را ارائه دهند زیرا ممکن است محرمانه باشد. فونگ خاطرنشان کرد که آنها نسبت به ورود خود به این کشور خوشبین هستند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0