سنا
1401/03/21
13:27
جابجایی ۵ میلیارد برگه بهادار

بر پایه معاملات امروز ‌شنبه، ۲۱ خرداد ماه، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۵۳۶ واحد کاهش به رقم ۴۱۹ هزار و ۸۶۵ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲ هزار و ۱۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۱۸ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز، بیش از ۵ میلیارد و ۳۶۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۲ هزار و ۲۴۴ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش یک هزار و ۶۶۱ واحدی را تجربه کردند.


گروه فلزات اساسی در جریان معاملات امروز با ۳۷ هزار و ۱۶۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه خودرو با ۴۹ هزار و ۶۱۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۷ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۴ هزار و ۱۴۰ معامله به ارزش ۲ هزار و۷۸۶ میلیارد ریال، گروه سیمان با ۲۲ هزار و ۴۷۸ معامله به ارزش یک هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۱۹ هزار و ۲۶۴ معامله به ارزش یک هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۴۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳۰۲ واحد، شرکت پتروشیمی شازند با ۱۷۷ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۱۶۳ واحد و شرکت سیمن فارس و خوزستان با ۱۳۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت ایران خودرو با ۲۹۶ واحد، بانک صادرات ایران با ۲۴۷ واحد، بانک تجارت با ۲۱۴ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۱۸۰ واحد و شرکت سایپا با ۱۶۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۲۱ خرداد ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۳۰.۹۲ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۹۱۵ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۲۱۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۹.۸۱ واحد، شرکت نفت ایرانول با ۴.۶۱ واحد، گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۳.۷۳ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۳.۶۹ واحد و شرکت پخش البرز با ۳.۴۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۶.۸۶ واحد، بیمه دی با ۲.۹۷ واحد، شرکت توسعه مسیر برق گیلان با ۲.۹ واحد، شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با ۲.۷ واحد و شرکت حمل و نقل گهرترابر سیرجان با ۲.۶۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0