بتاسهم
1401/02/31
11:56
مجمع #سیلام 📌 ادامۀ گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان ایلام... در پاسخ به سؤالات مطرح شد: ✅ نرخ صادراتی کلینکر ما در کارخانه است...

مجمع


#سیلام



📌 ادامه گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان ایلام...



در پاسخ به سوالات مطرح شد:


✅ نرخ صادراتی کلینکر ما در کارخانه است و به همین دلیل نرخ صادراتی ما از نرخهای برخی شرکتهای دیگر (که با ترم فوب بوده) کمتر است. هم اکنون مشمول ۵ درصد عوارض صادراتی هستیم که آن را هم از مشتری می گیریم و همان نرخی که در قرارداد آمده معادل درآمد شرکت خواهد بود.



✅ نرخ دلاری فعلی کلینکر تیپ ۵ ما ۲۷.۷۵ دلار و تیپ دو ۲۴.۵ دلار و کلیه هزینه ها و عوارض صادراتی و مرزی و بندری تماما به عهده خریدار است. در سال مالی قبل این نرخها برابر ۲۲.۳ و ۱۸ دلار بود.



✅ مالیات بالای سالهای گذشته عمدتا مربوط به سال ۹۷ است که به دلیل عدم ایفای تعهد ارزی مشمول جریمه شدیم و رای قطعی شد. در حال پیگیری از مسیر قانونی هستیم و دستور وزیر را گرفتیم. امیدواریم که رقم تعدیل شود اما زمان بر خواهد بود.



✅ تعداد بیش از استاندارد کارکنان شرکت، به دلایل حمایتی و مسئولیت اجتماعی و وقوع شرکت در منطقه محروم است. اما در سالهای اخیر استخدام جدیدی نداشته ایم.



✅ ذخیره هشت میلیارد تومانی مربوط به طلب از سیمان مجان عمان است که پیگیری آن در دادگاههای عمان ادامه دارد. رای جدیدی به نفع شرکت گرفته ایم که هنوز بدوی است و با قطعی شدن رای ذخیره را برگشت خواهیم داد.



✅ به دلیل قطعی گاز در زمستان و قطعی برق در تابستان، همه کارخانه های سیمان مجبور به نگهداری یک دپوی استراتژیک کلینکر هستند که حداقل کفاف تولید دو ماه شرکت را بدهد. این دپو را بصورت فایفو مصرف می کنیم که کلینکر ذخیره خیلی کهنه نشود. اگرچه در صورت ماندن هم با ضریب مصرف اندکی بالاتر قابل مصرف است و ریسک ضایع شدن ندارد.



✅ سایر پرداختنی بااهمیت، عمدتا هزینه گاز مصرفی است که شرکت گاز علی الحساب اعلام کرده بود و اخیرا یک قبض جدید صادر کرد. پرداخت این بدهی در حال انجام است و البته شرکت گاز از این بابت جریمه تاخیر نمی گیرد.



✅ شروع به کار بازارگردانی منوط به تمدید قراردادی است که چند ماهی است منقضی شده. برای این کار سهام لازم در اختیار بازارگردان قرار گرفته اما لازم است نقدینگی تامین گردد که از طریق سهامدار عمده پیگیری می کنیم تا تامین گردد.



✅ شناسایی مالیات به رغم زیان انباشته به این دلیل است که زیان انباشته سالهای گذشته به تایید سازمان امور مالیاتی نرسیده است.



انتهای خبر

0
0