اقتصاد آنلاین
1400/03/09
15:33
بیشترین ارزش معاملات سهام (۹ خرداد) / بازار دوباره جان گرفته است

امروز معامله‌گرها ۳۴۰میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت ۳.۷درصد از کل سهام فرآورده‌های نسوز آذر معامله شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ روز جاری در مجموع حدود چهار هزار و ۸۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شپنا»، «فولاد»، «فملی»، «شبندر» و «برکت» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.


در دومین روز هفته معادل ۳۴۰میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان دست به دست شد، فولاد مبارکه اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۱۸۵میلیارد تومان دوم شد و سهام ملی صنایع مس ایران نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.


سهام داروسازی جابرابن‌حیان (دجابر) با افت ۱۷درصدی و سهام ایران ارقام (مرقام) با افت ۱۰درصدی قیمت پس از بازگشایی، کام سهامداران خود را تلخ کردند.


بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فلزات اساسی» تعلق داشت به طوری که ۷۵۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فرآورده‌های نفتی» با معاملات ۶۶۰میلیارد تومانی دوم شد و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» در جایگاه سوم قرار گرفت.


امروز ۳.۷درصد از کل سهام فرآورده‌های نسوز آذر (کاذر) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۳۱درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۹سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۷نماد نخست اختصاص داشت.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


بیشترین ارزش معاملات 00.03.09
رتبه بندی ارزش معاملات 00.03.09.gif
انتهای خبر

0
0