تحلیل برای سود
1400/10/07
16:33
📝گزارش بازار سه شنبه 7 دی ماه 1400 🔴 بازار امروز با منفی آغاز کرد ولی پس از یک ساعت از شروع معاملات، روند بهتر شد و در نهایت شاخص کل با 424 واحد م...

📝گزارش بازار سه شنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۰



🔴 بازار امروز با منفی آغاز کرد ولی پس از یک ساعت از شروع معاملات، روند بهتر شد و در نهایت شاخص کل با ۴۲۴ واحد منفی، در ارتفاع یک میلیون ۳۹۹ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن اما با رشد ۱,۹۷۶ واحدی همراه بود و در ارتفاع ۳۶۷,۳۶۱ واحد قرار گرفت.



🔴 نمادهای «فولاد» « شستا » « فملی» « پارس » «فارس » بیشترین نقش را در کاهش شاخص داشتند و در مقابل نمادهای « بوعلی» «کچاد» «خراسان» «شیران » تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس با ۱۰۹ واحد رشد همراه بود و در سطح ۱۸ هزار و ۸۲۹ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «بپاس» « غصینو » « کگهر» «فرابورس» «حآفرین» تاثیرگذاران مثبت بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نمادهای «زاگرس» «صبا» «شبصیر» «آریا» در صدر تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « شستا » « خودرو » « خساپا » « فملی» «برکت» «خگستر» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای « فرابورس » «حآفرین » «توسن» « فجهان » «مدیریت » «شاروم» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۴,۹۸۰ میلیارد تومان بود که ۳,۴۸۶ میلیارد تومان آن (معادل ۷۰ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۱۷ درصدی را نشان می دهد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۷ میلیارد و ۰۶۷ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۶۰۵ هزار بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۲۹ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۱۱۴ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۲ درصد و حقوقی‌ها ۱۸ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۶ درصد و حقوقی‌ها ۱۴ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۷.۴ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۳.۴ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۵.۷ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۴.۲ میلیون تومان بود.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش ۳ نماد به ۷۰ نماد با ارزش ۳۱۵ میلیارد تومان (افزایش ۱۰ درصدی) و تعداد صفوف خرید با افزایش ۱ نماد به ۱۱۲ نماد با ارزش ۳۱۵ میلیارد تومان (افزایش ۳۴ درصدی) رسید.



🔴 در معاملات امروز ۳۶۷ نماد در محدوده مثبت و ۲۷۲ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازاربه ۶.۵۸ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۶۴ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « خودرویی » «فلزی » « پتروشیمی » « فعالیت های کمکی مالی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شستا» «خودرو» «برکت» «خگستر » «حآفرین» «شبندر» «فولاد» «فملی» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « خودرو » «خساپا» « خگستر» « خپارس » « شسینا » بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های « حمل و نقل» « دارویی » « فعالیت های کمکی مالی » اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « فلزی » « بانکی» « پالایشی » به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای « حآفرین» «بورس» «برکت» «بوعلی» «تاپکیش» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فملی» «شستا» « شبندر » « فولاد» «قنیشا» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.




🔴نمادهای «ملت» «ولساپا» شاهد حجم مشکوک بودند.



🔴 نمادهای «وفتخار»«قیستو» «فسا» شاهد حجم مشکوک در بازار پایه بودند.




برخی اخبار منتشر شده:


🔵 وزیر خارجه :


مذاکرات در مسیر خوبی قرار دارد. اگر جدیت در کنار حسن نیت در طرف‌های مقابل در مراحل آینده مذاکرات دیده شود، رسیدن به یک توافق زود و در آینده نزدیک هم متصور است.

انتهای خبر

0
0