بورس۲۴
1401/04/23
19:45
انتشار یک گزارش عجیب از «شخارک» در دوران رکود

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال ، شرکت پتروشیمی خارک در پروسه زمانی ذکر شده برای هر سهم ۱۶۸۴ ریال سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است...

انتشار یک گزارش عجیب از «شخارک» در دوران رکود

بورس۲۴ : خلاصه گزارش سه ماهه عملکرد مالی شرکت پتروشیمی خارک همراه با گزارش تفسیری امروز پنج شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ در کدال بارگذاری شد.


بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال ، شرکت پتروشیمی خارک در پروسه زمانی ذکر شده برای هر سهم ۱۶۸۴ ریال سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است.


در نهایت مجموع سود خالص شرکت ۱۰۱۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه گذشته ۲۹ درصد افزایش را شاهد بوده است.


افزون بر این شرکت ۱۱۲۹ میلیارد تومان سود عملیاتی داشته که نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۴۷ درصدی را نشان می دهد.افزایش حدود ۶۰ هزار تنی تولید در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه پارسال هم یک از نکات مهم گزارش جدید شخارک است.


این بررسی حاکی از آن است : در شرایط سختگیرانه تر از گذشته تحریمی ، افت شدید قیمت متانول ، مالیات همه محصولات ، افزایش شدید هزینه های حمل ، فرسودگی مفرط تجهیزات خصوصا LPG ، بالا بودن شدت مصارف حامل های انرژی نسبت به همه واحدهای مشابه و مهم تر ار همه استقرار شرکت در جزیره خارک ؛ هزینه ها را نسبت به سرزمین اصلی به شدت افزایش داده است و علیرغم سه برابر شدن قیمت خوراک در سه ماهه اول نسبت به سه ماهه پارسال و پرداخت مالیات ، حدود ۴۰ درصد کل پارسال فقط در سه ماهه اول شخارک سود شناسایی کرده است.


برررسی بورس۲۴ از صورت های مالی شخارک حاکی از آن است :رشد ۳۰ درصدی سود شرکت در حالی اتفاق می افتد که موجودی محصول شخارک نیز در سه ماهه اول بالا بوده است.


انتظار می رود با این شرایط پتروشیمی خارک سال خوبی در پیش داشته باشد.


شخارکشخارک
انتهای خبر

0
0