بورس پرس
1401/02/06
15:00
معاملات مشکوک بانک فرابورسی، سه شرکت دارویی، دو سیمانی + ۹ نماد

در روز رشد ۱۵.۵ هزار واحدی شاخص، بانک فرابورسی، سه شرکت دارویی، دو سهم سیمانی به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام برخلاف دو روز گذشته کم حجم و مثبت آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با رشد ۱۵ هزار و ۵۳۲ واحدی و ورود در کانال یک میلیون و ۵۲۲ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۶.۹ و ۵.۱ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به سایپا و شستا با داد و ستد ۱.۵ و ۱.۱ میلیارد سهم و ایران خودرو، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان به همراه پارس خودرو با تقاضای ۸۶۲، ۶۲۲ و ۵۳۷ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۸ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، پلاستیک شاهین شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با رشد ۲.۹ درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۲۰.۱ هزار سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های کابل سازی تک ، شهداب ناب خراسان، سیمان دشتستان ، داروسازی سبحان انکولوژی ، تبرک ، داروسازی آوه سینا ، بانک ایران زمین ، سیمان غرب آسیا ، گسترش سرمایه گذاری ایرانیان ، ماشین سازی اراک ، پاکدیس ، بیمه البرز، تولید برق عسلویه مپنا و فرآورده های تزریقی ایران ، معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور بانک ایران زمین ، سه شرکت دارویی، دو سهم سیمانی به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0