کارگزاری آبان
1401/06/04
18:28
📝#پیش_بینی_بازار_فردا بازار در هفته گذشته با روندی نزولی آغاز کرد و در میانه هفته شاهد بهبود در وضعیت عمومی بازار بودیم و عمده گروه های کوچک بازار ...

📝#پیش_بینی_بازار_فردا


بازار در هفته گذشته با روندی نزولی آغاز کرد و در میانه هفته شاهد بهبود در وضعیت عمومی بازار بودیم و عمده گروه های کوچک بازار که نقدینگی کمتری برای رشد نیاز داشتند و البته افت زیادی را نیز متحمل شده بودند، مورد توجه قرار گرفتند.


در بازارهای جهانی اما شاهد بهبود قیمت نفت با توجه به ادامه ابهامات پیرامون مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی و البته اشاره عربستان به تمایل به کاهش عرضه بودیم. نفت برنت مجددا به محدوده بالاتر از ۱۰۰ دلار رسید و در بازار فلزات که بیم از نزدیکی فصل سرما و بحران انرژی همچنان محدودیت های عرضه را تشدید می کند نیز وضعیت تقاضا صعودی بود. به نظر می رسد وضعیت بازارهای جهانی با توجه نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش مجدد تقاضای انرژی و کشدار شدن جنگ در اوکراین همچنان متلاطم باشد.


در بازار ارز اما خوش بینی ها ایجاد شده داخلی برای حصول سریع توافق با پاسخ امریکا و ادامه گمانه زنی ها در رابطه با کشدار شدن مذاکرات تا حدودی تعدیل شد و بازار محتاطانه نرخ ارز را مجددا رشد داد. به نظر می رسد بازی تایید و رد پیشنهادات همچنان ادامه داشته باشد و همچنان شاهد تعجیل اروپا برای حصول نتیجه باشیم و این در حالیست که دیگر طرف ها شاید چندان عجله ای نیز برای نهایی شدن مذاکرات نداشته باشند و البته رویدادهای مهم نشست شورای حکام آژانس در کنار انتخابات کنگره امریکا می تواند تحرکات پیرامون مذاکرات را نیز بیشتر نماید.


در بازار سهام اما شاهد آرامش و بهبود تقاضا در گروه های کوچک بازار بودیم. افت سنگین قیمت ها در دوسال اخیر در کنار رشد پارامترهای بنیادی و تورم داخلی باعث شده تا با نزدیک شدن به نیمه سال شاهد تمایل سرمایه گذاران برای تعدیل مثبت قیمت ها با روندی محتاطانه باشیم. از طرفی کمبود نقدینگی باعث شده تا بازار توان رشد یکپارچه را نداشته باشد و گردش نقدینگی گروه ها را شاهد باشیم. به نظر در بازار روز آینده با توجه به رشد قیمت های جهانی وضعیت معاملات مثبت باشد و ادامه ابهامات پیرامون مذاکرات همچنان خریداران را محتاط نماید. گزارش ها فروش در مرداد ماه نیز می تواند تغییراتی را در معاملات برخی از تک نمادها ایجاد نماید.




انتهای خبر

0
0