ارز دیجیتال
1399/10/24
18:30
رییس بانک مرکزی اروپا: قوانین بیت کوین باید تنظیم شود

رییس بانک مرکزی اروپا طی یک سخنرانی در برنامه آنلاین خبرگزاری رویترز گفت که بیت کوین تسهیل‌کننده «کسب‌وکارهای متقلبانه» است و باید قانون‌گذاری شود. به گزارش کوین دسک، کریستین لاگارد (Christine...

رییس بانک مرکزی اروپا طی یک سخنرانی در برنامه آنلاین خبرگزاری رویترز گفت که بیت کوین تسهیل‌کننده «کسب‌وکارهای متقلبانه» است و باید قانون‌گذاری شود.


به گزارش کوین دسک، کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رییس پیشین صندوق بین‌المللی پول و رییس وقت بانک مرکزی اروپا می‌گوید که بیت کوین، فعالیت کسب‌وکارهای نه چندان سالم را تسهیل می‌کند و چاره‌ای جز تدوین چارچوب‌های نظارتی برای آن نیست.


لاگارد همچنین در اظهاراتش، بیت کوین را یک دارایی سوداگرانه خوانده است که بیشتر استفاده از آن حول فعالیت‌های سفته‌بازی می‌چرخد.


رییس بانک مرکزی اروپا در ادامه افزوده است که طرح یوروی دیجیتال در دست اقدام نهاد تحت مدیریتش است و اظهار امیدواری کرده که راه‌اندازی آن طی حداکثر ۵ سال آتی نهایی شود.


گفتنی است که از هنگام معرفی پروژه ارز دیجیتال دییم (Diem) فیسبوک که پیش‌تر لیبرا نام داشت، بانک مرکزی اروپا در حال سبک‌سنگین کردن مزایا و مخاطرات احتمالی یوروی دیجیتال بوده است.


قرار است تا ساعات آتی جزییات بیشتری از اظهارات لاگارد در این رویداد منتشر شود.


رییس بانک مرکزی اروپا: قوانین بیت کوین باید تنظیم شود

در این باره بیشتر بخوانید


بانک مرکزی اروپا: بیت کوین را به ذخایر ارزی خود اضافه نمی‌‌کنیم/ این یک ارز نیست! نگهداری و فروش بیت کوین برای بانک‌های آلمانی قانونی می‌شود! قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در آمریکا می‌تواند به نفع بیت کوین تمام شود اولین صندوق سرمایه‌گذاری قانونی بیت کوین در هنگ‌کنگ راه‌اندازی شد بیت کوین در واشنگتن آمریکا به‌عنوان پول به رسمیت شناخته شد

انتهای خبر

0
0