کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/01/28
14:27
در مجمع "واتی" ۱۵۰ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد 📌صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند با حضور 78درصد از سهامد...

در مجمع "واتی" ۱۵۰ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد



📌صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند با حضور ۷۸درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.


🔶️در این مجمع ابتدا مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند گفت: در سال مالی مورد گزارش سود شرکت اصلی ۸۶۰۰ میلیارد ریال و سود تلفیقی نیز ۱۰هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال بوده است. همچنین در خصوص وصول سود سهام و مطالبات سنواتی نیز مبلغ هفت هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال بوده و پرداخت مطالبات سود سهامداران حقیقی نیز از طریق سامانه سجام انجام شده است.


🔷️او در ادامه افزود: در خصوص مهم ترین اقدامات انجام شده در سال مالی مورد گزارش می توانم بگویم که آماده سازی دارایی های غیر مولد برای واگذاری و به سبب ایجاد ارزش افزوده از مهم ترین اقدامات شرکت بوده است. از سال ۸۲ تا به حال شرکت پلی اکریل هیچ پرداختی به ما نداشته است؛ اما در سال مالی مورد گزارش توانستیم حدود ۹۲ میلیارد تومان مطالبات خود را از این شرکت دریافت کنیم.


🔶️مدیرعامل گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند بیان کرد: با توجه به فعالیت هایی که انجام دادیم ۱۸درصد دارایی های شرکت افزایش یافته است، بر همین اساس سود هر سهم ۱۴درصد رشد یافته است. عمده کارهایی که در سال مالی مورد گزارش انجام شده در جهت اصلاح ساختار شرکت های تابع، ایجاد بانک اطلاعاتی و ارزیابی منظم به صورت هفتگی و ماهانه عملکرد شرکت های تابعه بوده است. از سویی بررسی اصلاح و ابلاغ بودجه عملکرد سال مالیاتی و مرتفع نمودن مشکلات و تقویت بنیه مالی شرکت های تابعه در جهت تسویه بدهی دولتی سنواتی و دیرینه کارگری از دیگر اقدامات کیفی شرکت بوده است.


🔷️وی افزود: در رابطه با شرکت فرآورده های ساختمانی ایران آماده سازی و اقدامات مربوط به مزایده برای واگذاری صورت پذیرفته است. علاوه بر این ها وصول مطالبات معوق شرکت الماس نگین به میزان هفت هزار و ۵۵۰ میلیون ریال و تمدید مدت پروانه بهره برداری معدن سیلیس محل کارخانه برای خروج از ماده ۲۰ قانون معادن از دیگر اقدامات انجام شده است. در نظر داریم شرکت پارسیلون را به یک منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کنیم و در این راستا مذاکراتی انجام شده و اعضای کنسرسیوم برای پیشبرد امور مربوط به مجوز منطقه ویژه اقتصادی و مذاکره با سرمایه گذاران صورت پذیرفته است.


🔶️او در خصوص برنامه های آتی شرکت گفت: برنامه ریزی جهت انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته به مبلغ چهارهزار میلیارد ریال معادل ۹۸درصد، اصلاح ترکیب پرتفوی شرکت و کاهش وابستگی به شیران از ۸۴ درصد به ۷۶ درصد، برنامه ریزی جهت واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه شامل فراسا، ریسندگی خاور، ریسندگی و بافندگی فومنات، ایرانخودرو فارس، کارخانجات مخابراتی ایران و آسیا بافت بیستون، تعیین تکلیف پرونده های مطالباتی مربوط به شرکت‌های واگذار شده قبلی و دریافت حداقل ۳۰ درصد مطالبات از جمله برنامه های آتی شرکت هستند.


🔷️لازم به ذکر است در پایان پس از تصویب صورت های مالی سال مالی مورد گزارش با موافقت سهامداران حاضر در مجمع به ازای هر سهم ۱۵۰ تومان سود تقسیم شد.

انتهای خبر

0
0