سنا
1401/12/10
13:39
شاخص کل ۰.۸۹ درصد کاهش یافت

در جریان معاملات آخرین روز هفته، شاخص هم‌وزن با ۹۲۴ واحد (۰.۱۷ درصد) کاهش به رقم ۵۳۷ هزار و ۸۷۰ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۱۶ هزار و ۳۵۰ واحدی (۰.۸۹ درصد) به تراز یک میلیون و ۸۲۱ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، امروز چهارشنبه دهم اسفند ماه، بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۴۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۲ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه فلزات اساسی در جریان معاملات امروز با ۸۶ هزار و ۴۴ معامله به ارزش ۱۱ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه خودور با ۱۰۵ هزار و ۸۷۸ معامله به ارزش ۹ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۶۷ هزار و ۱۳۷ معامله به ارزش ۷ هزار و ۹۶ میلیارد ریال، گروه فرآورده نفتی با ۴۶ هزار و ۱۱۵ معامله به ارزش ۵ هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال و گروه چند رشته ای صنایع با ۳۸ هزار و ۱۳۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت با ۸ هزار و ۱۱۰ واحد، صنعتی و معدنی چادرملو با ۲ هزار و ۶۱۶ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۹۹۵ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۸۵۹ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۸۵۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، فولاد مبارکه اثفهان با ۳ هزار و ۱۷۰ واحد، شرکت سرمایه گداری تامین اجنمعی با یک هزار و ۹۱۳ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۵۲۲ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۳۸۸ واحد و شرگت پالایش نفت تهاران با یک هزار و ۲۸۶ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، دهم بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۳۳.۸۰ واحدی به رقم ۲۳ هزار و ۷ واحد رسید. همچنین بیش از ۷ میلیارد و ۴۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴۳ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، سنگ کلیه گل گهر با ۲۲ واحد، شرکت گروه انتخاب الکترونیک آرمان با ۱۰ واحد، شرکت تولید نیروی برف دماوند با ۹ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۸ واحد و مدیریت انرژی امید تابان هور با ۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


شرکت آن و فولاد دیر ایرانیان با ۲۰ واحد، شرکت شرکت آهن و فولاد ارفع با ۱۴ واحد، پتروشیمی زاگرس با ۱۲ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۱۱ واحد و شرکت پلیمر آریا ساسول با ۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0