دنیای اقتصاد
1402/02/17
21:04
گزارش اکونومیست از روابط رو به گسترش روسیه و ایران ⬅️ روسیه در حال کمک به ساخت راه‌آهنی ۱۶۴‌کیلومتری از طریق ایران تا مرز خود در جمهوری‌آذربایجان ...

گزارش اکونومیست از روابط رو به گسترش روسیه و ایران



⬅️ روسیه در حال کمک به ساخت راه‌آهنی ۱۶۴‌کیلومتری از طریق ایران تا مرز خود در جمهوری‌آذربایجان و در سواحل خزر است. به محض آنکه این خط‌آهن تکمیل شود فراهم‌‌‌‌‌‌‌کننده مسیر خط‌آهنی مقاوم در‌برابر تحریم است که از بالتیک به بندرعباس متصل است.



⬅️ حجم مبادلات تجاری سالانه دو کشور همین حالا هم با رشد ۲۰‌درصدی، به نزدیکی ۵‌میلیارد دلار رسیده‌است. کارشناسان روس پیش‌بینی می‌کنند که تجارت با ایران از تجارت روسیه و ترکیه با حجم ۳۰‌میلیارد دلار حجم بیشتری پیدا کند.



⬅️ مسکو به‌تازگی ۱۲‌میلیون‌تن گندم از ایران به هندوستان صادر کرده‌است. از دیگر پروژه‌های مشترک شامل به روز‌کردن کانال‌های روسیه میان رودخانه‌‌‌‌‌‌‌های دون و ولگا است که دریای‌سیاه را به دریای خزر متصل می‌کنند.



⬅️ سال‌گذشته روسیه بزرگ‌ترین سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذار خارجی ایران بود آن‌هم با فاصله‌‌‌‌‌‌‌ای بسیار زیاد از چین. برای خنثی‌کردن تحریم‌های غربی، این دو کشور یک کانال پیام‌رسان مالی را پرده‌‌‌‌‌‌‌برداری کردند تا جایگزینی برای سوئیفت باشد و هر دو کشور صدای خود را علیه نظم به قول خود شرورانه عالم بلند کرده‌‌‌‌‌‌‌اند.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۹۶۵۳۰۷



انتهای خبر

0
0