بورس پرس
1400/04/02
10:11
محدودیت تامین گاز فولاد مبارکه با نیاز جدی به محصولات در نظر نیست

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان گفت: فولاد مبارکه یکی از مشتریان بزرگ گاز استان است و در نظر نیست تامین گاز آن با محدودیت روبرو شود که می توان با کمک واحد بهینه‌سازی، مصرف را در زمستان کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مصطفی علوی در بازدید از شرکت فولاد مبارکه گفت: بیش از ۴۵ درصد از فولاد داخل توسط فولاد مبارکه تامین می‌شود که یک مجموعه بسیار فعال و ارزشمند صنعتی است. از خط تولید ورق گالوانیزه (ورق‌های رنگی) بازدید شد محصولی که تولید آن محدود به مجموعه فولاد مبارکه بوده و تقریبا از ۲۰ سال گذشته در این شرکت آغاز شده است.


وی در خصوص مشکلاتی که ناشی از محدودیت تامین انرژی است، افزود: محدودیت‌های تامین انرژی سال‌ها است مطرح بوده اما از سال گذشته نمود بیشتری پیدا کرد. البته این موضوع در فصل سرما که احتمال قطعی و یا محدودیت در تامین گاز وجود دارد، بیشتر خواهد بود. فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از مشتریان بزرگ شرکت گاز اصفهان که روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز دارد از اهمیت زیادی برخوردار بوده و محدودیت میزان گاز این مجموعه در نظر نیست. چراکه محصولات تولیدی این مجموعه موردنیاز کل کشور است.


این مقام مسئول ادامه داد: زمانی که مصرف بخش خانگی نسبت به میزان مصرف صنعت در فصل سرما بیشتر می‌شود و تامین نیاز گاز برای عموم مردم در اولویت است به‌ناچار برای برخی از صنایع همچون فولاد نیز محدودیت اعمال شود که ابلاغ آن نیز از پایتخت صورت می‌گیرد. اما راه برون‌رفت از این موضوع حرکت به سمت مصرف بهینه است که خوشبختانه در فولاد مبارکه فضای مناسب برای این دست از اقدامات وجود دارد و اگر بخش انرژی این مجموعه فعالیت جدی برای بهینه‌سازی مصرف داشته باشد از میزان صرفه‌جویی صورت‌گرفته می‌توان گاز موردنیاز مجموعه را تامین کرد.


علوی عنوان کرد: آگاهی نسبت به مشکلات قطع گاز و محدودیت‌ها برای صنعت فولاد وجود دارد اما این موضوع را می‌توان با مصرف بهینه جبران کرد و امید می‌رود بتوان با کمک واحد بهینه‌سازی مصرف انرژی شرکت گاز که توسط نیروهای متخصص ایجادشده، تعاملی دوطرفه با فولاد مبارکه ایجاد کرد تا در مواردی که امکان کاهش مصرف وجود دارد، اقداماتی انجام شود و در نهایت نگرانی‌های ناشی از عدم تامین گاز را که ممکن است در زمستان پیش آید کاهش داد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0