آکادمی هلاکوئی
1401/01/30
11:24
با اجماع نظر توسعه دهندگان مونرو، هاردفورک این شبکه ماه جولای راه اندازی می شود

طبق اعلام تیم توسعه دهندگان مونرو، (XMR)، شبکه…

طبق اعلام تیم توسعه دهندگان مونرو، (XMR)، شبکه مونرو برای راه اندازی هارد فورک شبکه اصلی در ارتفاع بلوک ۲,۶۶۸,۸۸۸ به یک اجماع عمومی رسیده است. هارد فورک این کوین حریم خصوصی محبوب، شامل افزایش اندازه حلقه زنجیر از ۱۱ به ۱۶، افزودن view tags به خروجی‌ها برای کاهش زمان اسکن کیف پول، معرفی bulletproofs و اعمال تغییراتی در کارمزدهای شبکه خواهد بود.


افزایش تعداد امضاهای حلقه برای اطمینان از این است که تراکنش ها از مجموعه های ناشناس بیشتری برخوردار هستند و همین امر، مهندسی معکوس منابع تراکنش را دشوارتر می کند. یکی از توسعه دهندگان اشاره کرده است که view tags می توانند زمان اسکن شبکه را تا ۴۰ درصد هنگام استخراج کلید عمومی خروجی تراکنش های ناشناس کاهش دهند. تغییرات برای حداکثر اندازه بلوک مونرو تا ۱۴ برابر در سال ( به جای ۳۲ برابر که بر ارزش کارمزد آن تاثیر می گذارد) تایید شد. در نهایت، Bulletproofs، یک پروتکل هیچ آگاهی (zero-knowledge proving system) است که برای اثبات برد در شبکه مونرو استفاده خواهد شد. این ویژگی منجر به افزایش سرعت فرایند رمزگذاری و تایید در بلاک چین می شود.


موضوع کوین های حریم خصوصی اخیرا بحث های زیادی را در میان جامعه رمزنگاری ایجاد کرده است. برخی به پتانسیل این دارایی ها در تضمین ناشناس ماندن بیشتر در طول مدت تراکنش ها اشاره می کنند، در حالی که برخی دیگر نگرانی هایی را در مورد استفاده از XMR در تراکنش های غیرقانونی و پذیرش آن توسط گروه های افراطی مطرح می کنند. سال گذشته، کراکن پس از فشارهای شدید نظارتی، XMR را از دسترس مشتریان بریتانیایی خود خارج کرد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0