تحلیل برای سود
1400/10/25
22:12
📝گزارش بازار شنبه 25 دی ماه 1400 🔴 بازار امروز با منفی آغاز کرد و با منفی نیز به اتمام رسید. از اواسط تایم بازار شدت عرضه ها بیشتر شد و شاخص کل نی...

📝گزارش بازار شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰



🔴 بازار امروز با منفی آغاز کرد و با منفی نیز به اتمام رسید. از اواسط تایم بازار شدت عرضه ها بیشتر شد و شاخص کل نیز بیشتر کاهش یافت. شاخص کل با بیش از ۱۱ هزار واحد کاهش به ارتفاع یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با کاهش ۳,۵۷۴ واحدی به عدد ۳۵۰,۱۹۴ واحد رسید.



🔴 نمادهای «خودرو» « کگل » « پارسان» « وبملت » «شتران » بیشترین نقش را در کاهش شاخص داشتند و در مقابل نمادهای « شفن» «فملی» «بوعلی» «پکرمان » تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس با ۱۱۲ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۷ هزار و ۹۸۷ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «بپاس» « فرابورس » « زاگرس» «شگویا» «هرمز» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نمادهای «غصینو» «شراز» «سمگا» «بساما» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « خودرو » « شپنا» « خساپا » « شتران » «شسینا» «فملی» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای « سدبیر » «سمگا » «توسن» « فجهان » «فرابورس » «مدیریت» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۵,۶۱۲ میلیارد تومان بود که ۲,۳۹۹ میلیارد تومان آن (معادل ۴۳ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۷ درصدی را نشان می دهد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۷ میلیارد و ۹۰۲ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۴۸۷ هزار بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۳۷۶ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۶۷ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۲۰۹ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۲ درصد و حقوقی‌ها ۲۸ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۸ درصد و حقوقی‌ها ۱۲ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۳ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۱.۸ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۳.۴ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۴ میلیون تومان بود.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش ۶۴ نماد به ۱۴۹ نماد با ارزش ۳۳۸ میلیارد تومان (افزایش ۲۷ درصدی) و تعداد صفوف خرید با کاهش ۴۲ نماد به ۴۳ نماد با ارزش ۹۷ میلیارد تومان (کاهش ۲۰ درصدی) رسید.



🔴 در معاملات امروز ۱۲۶ نماد در محدوده مثبت و ۵۰۷ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازاربه ۶.۰۶ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۲ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « خودرویی » «فلزی » « پتروشیمی » « پالایشی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خودرو» «فولاد» «خگستر» «شسینا» «شپنا » «سدبیر» «خساپا» «سمگا» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « خودرو » «خساپا» « خگستر» « شسینا » « ملت » بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای « شفن» «پسهند» «غصینو» «شراز» «زاگرس» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد» «خودرو» « فملی » « وبصادر» «میدکو» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



برخی اخبار منتشر شده:


🔵 در ادامه مقابله دولت چین با تولید بیش از حد فرآورده‌های نفتی در این کشور، واردات نفت چین برای نخستین بار در ۲۰ سال پیش کاهش یافت.



🔵 نائب رئیس مجلس :


همکاران من در مجلس علاقه‌مند به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند، البته حذف ارز ترجیحی باید برای سفره مردم جبران شود.


این اقدام یک جراحی بزرگ است که با همراهی و نظارت، شدنی خواهد بود.

انتهای خبر

0
0