سنا
1400/11/12
13:49
رقابت تنه به تنه حقیقی و حقوقی در خرید

در جریان معاملات امروز، معادل ۵۸.۵ درصد کل ارزش خرید را حقیقی‌های بازار انجام دادند. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با ۴۱.۵ درصد از ارزش کل معاملات، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در ورود نقدینگی به بازار داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز، سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰، سهم حقیقی‌ها از کل حجم خرید معادل ۸۰ درصد وسهم حقوقی‌ها معادل ۲۰ درصد بوده است.


از سوی دیگر، سهم حقیقی‌ها از کل ارزش فروش‌های امروز بازار معادل ۶۵.۹ درصد بود. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با سهم ۳۴.۱ درصدی، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در خروج نقدینگی از بازار داشته‌اند.


همچنین، سهم حقیقی‌ها از کل حجم های فروش معادل ۸۴.۹ درصد وسهم حقوقی‌ها معادل ۱۵.۱ بوده است.


بر اساس این گزارش، بازار سهام با ۱۰۰ صف خرید به ارزش ۳ هزار و ۹۲۹ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال به کار خود پایان داد. این در حالی است که در آن سوی دیگر بازار با ۵۱ صف فروش به ارزش ۲ هزار و ۵۷ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال حرکت خود را تمام کرد.


سبزپوشی دسته جمعی شاخصهای منتخب بورس تهران


در جریان معاملات چهارمین روز هفته (سه‌شنبه، دوازدهم بهمن ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۶ هزار و ۶۸۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۵۵۵ واحد افزایش، به رقم ۳۳۳ هزار و ۲۸۴ واحد را به ثبت رساند.


برپایه معاملات چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۵۸۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۸۶۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۷ هزار و ۴۸ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۶ هزار و ۷۸۵ واحدی را تجربه کردند.


گروه «خودرو» در جریان معاملات امروز با ۷۸ هزار و ۴۸۹ معامله به ارزش ۷ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. در این گروه، ۱۶ درصد نمادها، افزایش ۵ تا ۳ درصدی، ۱۴ درصد نمادها افزایش ۳ تا یک درصد و ۲۲ درصد نمادها افزایش صفر تا یک درصدی را نسبت به روز گذشته ثبت کردند. همچنین، «خریختح» با ۶.۷۴ درصد، «خموتور» با ۴.۹۹ درصد و «ورنا» با ۴.۹۷ درصد در صدر افزایش قیمت‌ها نسبت به روز گذشته در صدر گروه فراورده‌های نفتی قرار گرفتند. این در حالی است که «خوساز» با ۴.۵۲ درصد و «خرینگ» با ۳.۴۴ درصد بیشترین کاهش قیمت‌ها را نسبت به روز گذشته ثبت کردند.


همچنین، گروه فلزات اساسی با ۳۰ هزار و ۷۳۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۵ هزار و ۹۵۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۱۳ هزار و ۹۳۹ معامله به ارزش یک هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۲۶ هزار و ۵ معامله به ارزش یک هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


بانک ملت با ۷۴۰ واحد، شرکت ایران خودرو با ۶۰۳ واحد، بانک تجارت با ۴۶۴ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۴۴۱ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۴۰۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۱۰۴ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۱۰۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۸۱ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۷۱ واحد و شرکت فولاد خوزستان با ۶۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0