تدبیر فردا
1399/09/18
20:48
💢تحلیل‌بازارسرمایه 📆99/09/18 با سلام خدمت دوستان بازار امروز نیز بسیار خوب و قابل انتظار پیش رفت. بازار در ابتدا با منفی نسبتا خوبی شروع کرد و ف...

💢تحلیل‌بازارسرمایه


📆۹۹/۰۹/۱۸




با سلام خدمت دوستان


بازار امروز نیز بسیار خوب و قابل انتظار پیش رفت.


بازار در ابتدا با منفی نسبتا خوبی شروع کرد و فشار عرضه ی بالایی را همراه بود و شاخص نیز تا محدوده ی بیست هزار واحد منفی پیش رفت ولی همانطور که انتظار داشتیم بعد از گذشت یک ساعت از بازار دوباره افزایش تقاضا ی جدی را در بازار داشتیم و سهام کمکم به سمت قیمت های بالاتر سوق داده شدند، #خصوصاسهام شرکت های کوچکتر که بسیاری از آنها در صف خرید بودند.



( خیلی وقت پیش در مورد بهتربودن‌سرمایه گذاری در #شرکت‌های‌کوچک‌تر صحبتی داشتیم و الان اگر توجه کنید بسیاری از این شرکت ها به سرعت افزایش قیمت داشته و درصد های بالایی رشد داشته اند و حتی یک سری از شرکت ها بالای هشتاد درصد رشد را در این یک ماه و نیم تجربه کرده اند)



در نهایت #شاخص‌کل با تغییرات مثبت خوب به منفی چهار هزار واحد رسید و افزایش تقاضا ی قابل توجهی را در نیمه ی دوم بازار داشتیم که #آمادگی‌صعود و رهایی از این محدوده ی مقاومتی شاخص است.



#درموردجریان‌نقدینگی زیاد سوال شده بود و دوستان به اطلاع بنده رساندند و ما هم توضیح مختصری می دهیم.



#فیلترنقدینگی نسبت به سهام شرکت ها، در چندین روز متوالی #گروه‌کانه‌های‌غیرفلزی شدت بالایی داشته که تقریبا حدود دو هفته ی کاری هست (به خصوص در این چند روز اخیر) در این گروه افزایش قابل توجهی نقدینگی به چشم میخورد.


#گروه‌بعدی‌دارویی‌ها هستند که در این مدت حجم قابل توجهی نقدینگی وارد این گروه شده و در این چند روز رتبه ی دوم را دارند. و البته معاملات بسیار جالبی در این دو گروه صورت گرفته و سهام آنها رشد بالایی را تجربه کرده اند.



#برای‌امروزاگر بخواهیم فیلتر نقدینگی نسبت به سهام را بررسی کنیم ، گروه اول #بیمه‌ای‌ها هستند ( که با اخبار دیشب حجم بالایی نقدینگی امروز وارد این گروه شد) و گروه بعدی #ساختمان هست و همچنین بعد از آن کانه های غیر فلزی و دارویی ها هستند که رتبه های اول تا چهارم را به خود نسبت داده اند.



#دقت‌شود فیلتر های بنده نسبت نقدینگی به سهام شرکت ها و گروه ها هست یعنی حجم نقدینگی خالص یا ارزش معاملات آنها نیست همه میدانیم که ارزش معاملات و حجم نقدینگی در شرکت های بزرگ بیشترین درصد را دارد ولی بنده هدف از برنامه نویسی اینچنین فیلترها و اندیکاتور ها تشخیص ورود سهامداران عمده یا بازیگردان ها به گروه و یا سهام شرکت ها است ، پس فیلتر ها کاملا نسبتی هستند و قدرت تشخیص جابه جایی پول نسبت به تعداد سهام و زمان را خواهند داشت.



📊تحلیل‌بازارفردا:::



خب برای بازار فردا


#فردابازاری‌بسیارخوب و سرسبز را انتظار داریم، بازار در همان ابتدای شروع معاملات با افزایش تقاضا رو به رو شود و بسیاری از سهام و شاخص سازها به سمت مثبت و صف خرید بروند و همچنین #شاخص‌نیزعدد مثبت نسبتا بالایی را تجربه کند و حجم و ارزش خوب معاملات را شاهد باشیم.


#انتظاردارم استارت عبور از این محدوده فردا زده شود.



موفق باشید



《《 》》



انتهای خبر

0
0