فارس نیوز
1402/02/13
14:29
عقب‌نشینی ۳۶۵۱ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی ۳۶۵۱ واحد نسبت به روز گذشته همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران بعد از رکوردشکنی‌های پیاپی روزهای گذشته، امروز در یک عقب‌نشینی با کاهش ۳۶۵۱ واحد به رقم ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۸۰ واحد رسید.


همچنین شاخص هموزن با افزایش ۱۰ هزار و ۴۹۱ واحد به رقم ۸۵۵ هزار و ۸۸۷ واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی است بیش از ۹ میلیون و ۲۹۴ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۲۶.۶ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۳ میلیون معامله و به ارزش ۱۸ هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی امروز نسبت به روز قبل ۰.۱۴ درصد افت کردند، این دو شاخص با معیار هموزن با افزایش ۱.۲ درصد همراه شدند، شاخص آزاد شناور ۰.۹ درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۰.۳ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس با ۰.۳۵ درصد کاهش همراه شد.


امروز نمادهای چادرملو، ایران‌خودرو و پالایش نفت تبریز بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نمادهای ملی‌مس ایران پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.


در فرابورس ایران امروز در پایان آخرین روز معاملات هفته با افزایش ۲۴۳ واحد به رقم ۳۱ هزار و ۹۶۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۷۷۸ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه فرابورس ۵۰۷ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۱۳.۷ میلیارد سهام در قالب ۶۸۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۲ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان رسید.


امروز نمادهای مالی سپهر‌صادرات، ایران خودرو دیزل و انتخاب الکترونیک به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا‌ساسول، گل‌گهر و فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی مارون به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.


به گزارش فارس، یکی از مصوبات بودجه امسال تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و توسعه در استان‌ها است که این صندوق‌ها می‌توانند با تامین مالی از بازار سرمایه برای اجرای پروژه‌های عمرانی و تکمیل پروژه‌ها در استان‌ها استفاده کنند.


پایان پیام/


انتهای خبر

0
0