بااقتصاد
1400/03/18
14:33
بررسی نماد «فباهنر» طبق آخرین صورت مالی و گزارش ماهانه/ جهش بیش از ۱۰۰۰ درصدی صادرات در ۲ ماه اول سال

شرکت مس شهید باهنر متاثر از افزایش روز افزون قیمت جهانی مس و همچنین بهره‌برداری از طرح‌های توسعه روند مثبتی را در سودآوری در پیش گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، شرکت مس شهید باهنر با نماد معاملاتی فباهنر با نام شرکت گسترش صنایع نورد فولاد در سال ۱۳۶۵ به صورت سهامی‌خاص تاسیس شد و در همان سال نام شرکت به مس شهید باهنر تغییر کرد. طبق مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده در سال ۱۳۷۴ به سهامی‌عام تبدیل و در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.


موضوع فعالیت شرکت عبارت است احداث کارخانجات صنعتی به منظور تولید انواع فرآورده های مسی و آلیاژهای مسی و برنجی شامل لوله های مسی، لوله‌های برنجی، لوله های آلیاژ مس، نیکل، مفتول و مقاطع مختلف مسی، مفتول و مقاطع مختلف برنجی، ورق و تسمه مسی، ورق و تسمه برنجی، ورق و تسمه آلیاژ مس، نیکل و سایر آلیاژ های مسی و برنجی، پولک سکه ضرب نشده و سایر تولیدات مربوط به مس و آلیاژهای مسی و برنجی، مطالعه، اکتشاف، استخراج، بهره برداری، فرآوری معدنی، خرید، فروش، اجاره، مشارکت در معدن و فعالیت های معدنی داخلی و بین المللی، واردات ماشین آلات و لوازم و مواد اولیه هر نوع کالای مجاز برای کارخانجات و بخش های تولیدی، صادرات تولیدات شرکت و کالای مجاز و هرگونه فعالیت های مجاز بازرگانی در ارتباط با موضوع شرکت.



محصولات شرکت شامل تسمه و ورق مسی و برنجی، مطلس، لوله مسی و برنجی و مقاطع برنجی و مواد اولیه مصرفی کاتد و روی است.


روش قیمت‌گذاری محصولات فباهنر از طریق میانگین نرخ بورس فلزات تهران و جدول پرمیوم که سالانه بر اساس نرخ تورم و دستمزد تعیین می‌شود، در شرکت تصویب و محاسبه می‌گردد.



عملکرد شرکت در سال مالی ۹۹


مس شهید باهنر با مجموع درآمد عملیاتی ۳۰۷۷ میلیارد تومان و بهای تمام شده ۲۲۸۰ میلیارد تومان به ترتیب افزایش ۱۳۱ و ۱۲۷ درصدی نسبت به سال ۹۸ داشت.


سود ناخالص فباهنر در دوره مورد بررسی برابر ۷۹۷.۵ میلیارد تومان بود و رشد ۱۴۳ درصدی داشت.


سود خالص با افزایش قابل توجه ۱۲۴ درصدی به رقم ۶۳۷.۵میلیارد تومان رسید و بدین ترتیب به ازای هر سهم سود ۵۶۷ تومانی شناسایی شد.


حاشیه سود ناخالص شرکت در سال ۹۹ برابر با ۲۶ درصد است که این عدد برای سال قبل ۲۴.۵ درصد بوده است.


حاشیه سود عملیاتی و سود خالص نیز در حالی که در سال گذشته ۲۵ و ۲۱ درصد بوده‌اند، در سال مالی ۹۹ به ترتیب به ۲۸ و ۲۲ درصد رسیده‌اند.


روند صعودی حاشیه سود نتیجه بهره‌برداری از طرح‌های توسعه و افزایش نرخ آلیاژهای مسی در داخل کشور بوده است.


فروش صادراتی فباهنر در سال ۹۹ مقدار ۱۵۰۴ تن محصول بوده که از آن درآمد ۲۲۴ میلیارد تومانی شناسایی شده و افزایش ۲۶۸ درصدی نسبت به صادرات ۹۸ داشته است.


بالاترین مبلغ سوددهی سهم فباهنر در پاییز با مبلغ ۲۴۵ تومان به ازای هر سهم بوده است؛ پس از آن تابستان با ۱۸۹ تومان، زمستان با ۷۲ تومان و بهار با ۶۰ تومان به ازای هر سهم در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.



عملکرد شرکت در ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۰


مس شهید باهنر با درآمد ۳۱۷ میلیاردتومان در اردیبهشت افزایش ۴۶ درصدی نسبت به فروردین و رشد ۱۶۰ درصدی در مقایسه با اردیبهشت ۹۹ داشته است.


مجموع درآمد دوماهه اول فباهنر برابر ۵۳۵ میلیارد تومان است که ۱۹۵ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است.


فباهنر در دوماه گذشته ۴۵۲ تن صادرات داشته و از این مقدار صادرات درآمد ۸۸ میلیارد تومانی به دست آورده است؛ مقدار صادرات و درآمد حاصل از آن به ترتیب افزایش ۳۴۳ درصد و بیش از هزار درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را نشان می‌دهد.



انتهای خبر

0
0