بورس پرس
1400/04/02
00:00
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا ۳ ماه آینده قابل استفاده است

مدیر عامل اسپیس‌ایکس از ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا ۳ ماه آینده در سراسر جهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جووانی شاتول مدیر عامل اسپیس‌ایکس (شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی ) در کنفرانس فناوری درباره راه اندازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک گفت: با موفقیت ۱۸۰۰ ماهواره مستقر کرده ایم و وقتی به مدار عملیاتی برسند، پوشش جهانی پایدار خواهیم داشت که احتمالا تا ماه سپتامبر(مهر) خواهد بود.


وی افزود: پس از آن وارد روند وضع مقررات خواهیم شد که باید به هر کشور مراجعه کنیم و برای ارائه خدمات مخابراتی تاییدیه بگیریم.


شاتول ادامه داد: استارلینک قصد دارد ۱۲ هزار ماهواره با هزینه تقریبی ۱۰ میلیارد دلار مستقر کند. در حال حاضر خدمات بتا را در ۱۱ کشور ارائه می‌دهد.


وی در ماه مارس گذشته (اسفند) نیز در پاسخ به یک کاربر ایرانی در توییتر درباره اینترنت ماهوراه‌ای و امکان دسترسی ایرانیان اعلام کرده بود تا جایی که بتواند حمایت می‌کند. این کاربر تاکید کرده بود ،امکان دارد دسترسی ایرانیان به اینترنت جهانی به زودی قطع شود.


اینترنت ماهواره‌ای استارلینک یک شبکه اینترنت جهانی است و برای سرویس‌دهی به هیچ منطقه جغرافیایی خاصی محدود نمی‌شود. به کمک این سیستم جدید، سرعت انتقال داده‌ها بین ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت در ثانیه و زمان تاخیر برای دریافت پاسخ‌ها حدود ۲۰ تا ۴۰ میلی‌ثانیه خواهد بود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0