سیگنال یاب روزانه
1400/06/31
08:47
🔸فوری مهم برای بازار 🔴گفت وگوی اختصاصی با رئیس سازمان بورس 🔴مخالفت قاطع وزیر اقتصاد با افزایش نرخ بهره 🔸افزایش نرخ سود در دستور کار نیست. تقا...

🔸فوری مهم برای بازار



🔴گفت وگوی اختصاصی با رئیس سازمان بورس



🔴مخالفت قاطع وزیر اقتصاد با افزایش نرخ بهره



🔸افزایش نرخ سود در دستور کار نیست. تقاضای اوراق جانشین تقاضای سهام نیست.



🔸وزیر اقتصاد در جلسه کمیته تامین منابع با افزایش هرچند اندک نرخ سود در مقطع فعلی مخالفت کردند و این دیدگاه که با افزایش نرخ سود اوراق به فروش برسد مطرح نیست



🔸عملکرد صندوق ها در حوزه اوراق و سهام به دقت رصد می شود .روز سه شنبه خالص خرید آنها ۲۱۳ میلیارد تومان بود.



🔸سازمان بورس این درخواست را از بانک مرکزی داشته است که به مانند بازار بین بانکی در راستای عملیات بازار باز در بازار سرمایه و اوراق موجود در ان نیز ورود کند و نرخ ها متعادل گردد تا اسیبی به بازار نرسد.



🔸سهام عدالت قطعا طوری سامان دهی می شود که آسیبی به بازار سرمایه وارد نشود و نهایت دقت در ان خواهد شد و جوانب کار سنجیده می شود.



🔸در مورد نرخ گذاری کالا ها دیدگاه های بدنه دولت اعم از رئیس جمهور وزیر صمت و وزیر اقتصاد پرهیز از نرخ گذاری دستوری است.



🔸سازمان بورس به عنوان حامی منافع سهامداران خرد تا آخر از موضوع حضور محصولات مختلف تولیدی در بورس کالا و پرهیز از نرخ گذاری دستوری دفاع میکند . این جز وظایف ذاتی ماست.



🔸در مورد پالایشی ها جلسات و نامه هایی برای ارسال سریعتر اطلاعات صورت های مالی صورت گرفته. روش جدیدی که برای شرکت های پالایشی به کار گرفته می شود محاسبه نرخ نفت بر اساس صادرات است که کمی زمان برخواهد بود ولی در نهایت به سود این صنعت است و دولت هم در پی تقویت سودآوری این صنعت خواهد بود.


ادامه دارد...



مشروح این مصاحبه به زودی منتشر می گردد./بتاسهم

انتهای خبر

0
0