آکادمی هلاکوئی
1399/10/15
12:44
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۱۵ دی)

پس از چند روز پیشروی گسترده بیت کوین…

پس از چند روز پیشروی گسترده بیت کوین و پیروی آلتکوین ها از آن، طی ۲۴ ساعت گذشته وضعیت کاملا تغییر کرده است. رشد دو رقمی بیشتر کوین های جایگزین تسلط BTC بر بازار را تا ۶۸٪ کاهش داد، در حالی که ارزش بازار کریپتو به بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار رسیده است.


جریان عظیم پامپ دو رقمی آلتکوین ها


در طول چند روز گذشته، شاهد بودیم که بیشتر آلتکوین ها نتوانستند عملکرد چشمگیر بیت کوین را دنبال کنند. در نتیجه، چیرگی BTC بر بازار در یک نقطه به حدود ۷۳٪ رسید. با این حال، در پی آخرین تحولات قیمت طی ۲۴ ساعت گذشته این معیار ۵ درصد کاهش یافته است.


اتریوم با افزایش ۴۰ درصدی در روزهای آغازین سال ۲۰۲۱ در صدر آلتکوین ها قرار گرفته است. ETH با عبور از مرز ۱۰۰۰ دلار و لمس سطح ۱۱۵۰ دلار به بالاترین قیمت خود طی سه سال گذشته رسید.


بیت کوین کش با ۲۵٪ افزایش به ۴۴۵ دلار ، کاردانو (۳۱٪) به ۰.۲۳ دلار ، چین لینک (۲۵٪) به ۱۵ دلار و لایت کوین (۲۱٪) به بالاترین قیمت سال و ۱۷۴ دلار رسیده اند. پولکادات و بایننس کوین نیز هر دو رکوردهای تازه را به ثبت رساندند. به این ترتیب، BNB به ۴۴ دلار رسید، در حالی که DOT با قیمت ۱۰.۵ دلار ترید شد.


در تایم فریم ۲۴ ساعته، ریپل با ۱۵٪ افزایش به ۰.۲۵ دلار رسیده است. با این وجود، XRP از اواسط دسامبر (اواسط آذر تا اوایل دی ماه) تاکنون بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.


Ethereum Classic (۳۰٪), OMG Network (۳۰٪), Aave (۲۹٪), VeChain (۲۸٪), Yearn.Finance (۲۸٪), Ampleforth (۲۸٪), Uniswap (۲۷٪) و SwissBorg (۲۵٪) چند نمونه از ارزهایی هستند که رشد دورقمی قیمت را تجربه کرده اند.


به طور کلی، سرمایه تجمعی بازار ارزهای رمزپایه رکورد جدیدی را در حدود ۹۱۰ میلیارد دلار ثبت کرد. این به معنای افزایش ۱۵۰ میلیارد دلاری این سرمایه از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون است.


بیت کوین در حدود ۳۳ هزار دلار متوقف شده است


در حالی که کوین های جایگزین رشد قابل توجهی را تجربه می کنند، سرعت رشد BTC کندتر شده است. در چند روز گذشته ارز رمزنگاری شده برتر بازار رکوردهای پیاپی را یکی پس از دیگری به ثبت رساند.


پس از ثبت آخرین رکورد در سطوحی در حدود ۳۵۰۰۰ دلار ، این دارایی با اصلاح چند هزار دلاری اندکی آرام گرفته است. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در محدوده ۳۳۰۰۰ دلار معامله می شود.


اندیکاتور های تکنیکال نشان می دهند که در صورت اصلاح مجدد قیمت، سطوح ۳۲۷۰۰ ، ۳۲۰۰۰ و ۳۱۴۰۰ دلار می توانند به عنوان حمایت های اصلی عمل کنند. برعکس، در صورت تداوم روند صعودی، مقاومت های ۳۴۰۰۰ ، ۳۴۶۱۵ دلار و ۳۴۸۰۰ دلار اولین موانع مهم بر سر راه این ارز خواهند بود.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0