بیدار بورس
1399/01/25
16:37
تحلیل بنیادی 💢بررسی پتروشیمی دهدشت، کازرون و ممسنی در جدول فوق مقایسه سه شرکت پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی کازرون و پتروشیمی ممسنی آورده شده است. ...

تحلیل بنیادی


بررسی پتروشیمی دهدشت، کازرون و ممسنی



در جدول فوق مقایسه سه شرکت پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی کازرون و پتروشیمی ممسنی آورده شده است.


🔸با بررسی دارایی این سه شرکت ملاحظه میشود که دارایی اصلی این سه، مالکیت (مستقیم و غیرمستقیم) #پتروشیمی_گچساران است.


🔹همانطور که در جدول فوق قابل مشاهده است، شرکت‌های پتروشیمی #دهدشت، #کازرون و #ممسنی به ترتیب مالک ۲۴.۶٪، ۲۳.۸٪ و ۲۷.۶٪ پتروشیمی گچساران می‌باشند.


🔸شرکت پتروشیمی گچساران، طرحی برای تولید سالانه ۱میلیون تن اتیلن دارد که طبق برنامه زمانبندی فرض شده انتهای ۹۹ به بهره برداری می رسد که در این تحلیل ب طور محتاطانه زمان راه‌اندازی طرح انتهای ۱۴۰۰ فرض شده است.


🔹در کنار پتروشیمی گچساران، پتروشیمی #آریاساسول نیز ظرفیت تولید ۱میلیون تن اتیلن را در سال دارد و لایسنس فراند تولید کاملا مشابه دارد. این شرکت در روزهای آتی قرار است در بازار سرمایه عرضه گردد که پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار این شرکت در محدوده ۳۰هزار میلیارد تومان قرار گیرد. با در نظر گرفتن بدهی ۲۵۶میلیون دلاری پتروشیمی گچساران، هزینه باقیمانده تا راه اندازی، و تنزیل زمانی ارزش بازار آتی این شرکت، به نظر می‌رسد حداقل ارزش بازار کنونی شرکت پتروشیمی گچساران در محدوده ۸۰۰۰ میلیارد تومان قرار داشته باشد؛ که با ضرب این عدد در درصد مالکیت هرکدام از سه پتروشیمی دهدشت، کازرون و ممسنی و تقسیم بر تعداد سهام هر کدام، خالص ارزش مالکیت پتروشیمی گچساران به ازای هر سهم (NAV) برای سه شرکت فوق به ترتیب برابر ۱۲,۸۱۱ریال، ۱۵,۵۴۲ ریال و ۱۵,۸۶۰ ریال براورد میشود.


🔸با تقسیم قیمت پایانی سهام بر NAVهای مذکور، این نسبت برای #پتروشیمی_دهدشت (نماد #دهدشت) برابر ۵۶.۳٪، برای #پتروشیمی_کازرون (نماد #کازرو) برابر ۴۳٪ و برای #پتروشیمی_ممسنی (نماد #ممسنی) برابر ۵۴.۸٪ استخراج می‌گردد که نشان دهنده جذاب بودن هر سه گزینه و ارزان‌تر بودن حداقل ۲۵درصدی سهام شرکت پتروشیمی کازرون نسبت به دو گزینه دیگر است

.

🔴تحلیلگر: امیرحسین خزایی، تحلیلگر شرکت سبدگردان تصمیم نگار


#اختصاصی_بیدار #تحلیل_بنیادی



➖➖➖➖➖


خبرها و تحلیل های اختصاصی را در کانال #بیدارنامه کارگزاری #اقتصادبیدار دنبال کنید


👈🏻


انتهای خبر

0
0