همفکران
1400/12/01
09:31
تاثیر توافق بر گروه هتل و رستوران؛ کدام سهام این گروه پتانسیل بیشتری برای رشد قیمت دارند؟

صنعت گردشگری و زیرمجموعه آن یعنی گروه هتل و رستوران یکی از صنایعی است که در صورت توافق در مذاکرات پتانسیل خوبی برای رشد و توسعه دارد. ورود منابع مالی جدید به این صنعت می تواند موجب شکوفایی آن شود که در صورت دستیابی به نتیجه مثبت در مذاکرات افق روشنی را پیش روی این صنعت قرار خواهد داد...

صنعت گردشگری و زیرمجموعه آن یعنی گروه هتل و رستوران یکی از صنایعی است که در صورت توافق در مذاکرات پتانسیل خوبی برای رشد و توسعه دارد. ورود منابع مالی جدید به این صنعت می تواند موجب شکوفایی آن شود که در صورت دستیابی به نتیجه مثبت در مذاکرات افق روشنی را پیش روی این صنعت قرار خواهد داد.


اتفاقی که دیروز در بازار سهام افتاد و شاهد بودیم که همانند سهم های بانکی و خودرویی که از توافقات تاثیر مستقیم و زیادی می گیرند، سهام گروه هتل و رستوران نیز با اقبال خوبی از سوی بازار همراه شدند و همه نمادهای این گروه بجز گپارس سبزپوش شدند.


کلیه ۷ سهمی که در گروه هتل و رستوران در بازار سرمایه معامله می شوند، نسبت به سقف تاریخی خود ریزش های قابل توجهی را متحمل شده اند. بیشترین ریزش قیمت مربوط به گکوثر و گشان است که به ترتیب ۸۱ درصد و ۸۰ درصد از سقف تاریخی قیمت های خود پایینتر آمده اند. گدنا با اصلاح ۷۷ درصدی قیمت در رتبه سوم قرار گرفته و جایگاه چهارم بیشترین ریزش های قیمت به گکیش با ۶۹ درصد افت اختصاص دارد. پس از آن گپارس با اصلاح ۶۴ درصد، سمگا با ۴۷ درصد و گنگین با ۳۸ درصد افت قرار دارند.


در روزهای اوج بورس بهای سهام گکوثر به ۶۵۰ تومان رسیده بود اما اکنون به محدوده ۱۲۶ تومان رسیده است. گشان که تا ۱۰ هزار تومان رشد کرده بود امروز به کمتر از ۲۰ هزار تومان افول قیمت داشت و گدنا در حالی بالاتر از ۱،۱۰۰ تومان معامله می شود که قبلا تا نزدیکی ۵ هزار تومان نیز پیش رفته بود. در دوران طلایی بازار قیمت سهام گکیش به سطح ۶ هزار تومان رسیده بود اما اکنون در محدوده کمتر از ۱،۹۰۰ تومان داد و ستد می شود. گپارس اکنون در محدوده قیمتی کمتر از ۸ هزار تومان است. این در حالی است که در سابقه قیمتی خود محدوده ۲۲ هزار تومان را بعنوان سقف قیمتی دارد. سمگا که زمانی تا ۱،۸۰۰ تومان نیز پیش رفته بود اکنون در کمتر از یک هزار تومان معامله می شود و اما گنگین که در این بین کمترین اصلاح قیمت را متحمل شده از محدوده ۴،۸۰۰ تومان به کمتر از ۳ هزار تومان رسیده است.



بررسی برآیند ورود و خروج نقدینگی در این گروه نشان می دهد که بجز تیر ماه که حقیقی ها بالغ بر ۱۲۳ میلیارد تومان نقدینگی وارد سهام این گروه کردند در سایر ماه ها شاهد خروج پول حقیقی ها از آن ها بودیم. منابعی که با بهبود شرایط اقتصادی و بهتر شدن فضای عمومی بازار می تواند یکبار دیگر به این گروه بازگردد و موجب رونق دوباره آن شود.




انتهای خبر

0
0