بورس پرس
1401/01/27
14:38
معاملات مشکوک پرجمعیت ترین شرکت، سه لیزینگ، زیرمجموعه سایپا + ۱۰ نماد

در روز رشد ۱۳.۵ هزار واحدی شاخص، پرجمعیت ترین شرکت بورس، سه سهم لیزینگی ، زیرمجموعه سایپا به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با فضایی مثبت و گرایش به پالایشی ها آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با رشد ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحدی و ورود در کانال یک میلیون و ۴۶۷ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۴.۷ و ۵.۸ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به شستا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سایپا، ایران خودرو به همراه گروه بهمن با تقاضای ۸۴۰، ۶۰۰، ۴۷۳، ۴۴۴ و ۳۲۰ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۳ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (پرجمعیت ترین شرکت بورس از لحاظ تعداد سهامداران) شرکت حاضر در بازار اول بورس با رشد ۴.۸ درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۹۵.۶ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های بیمه معلم، سیمان کارون، ایتالران ، سرمایه گذاری رنا ، سازه پویش ، سخت آژند ، پگاه گلپایگان ، لیزینگ پارسیان ، لیزینگ صنعت و معدن، پشمبافی توس، پاکدیس ، اپال کانی پارس، بهمن لیزینگ و سرمایه گذاری توسعه خوزستان ، معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور پرجمعیت ترین شرکت بورس، سه سهم لیزینگ، زیرمجموعه سایپا به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0