دنیای بورس
1399/10/06
10:07
توصیه های مهم به بورس بازان | لطفا بخوانید

توصیه های مهم اولین مدیرعامل بورس برای روزهای پرتلاطم بازار چیست.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از همفکران، على رحمانى، نخستین مدیر عامل بورس تهران روند معاملات بورس را مورد بررسى قرار داد و ضمن توضیح دلایل تردید سرمایه گذاران ، توصیه هایی به این گروه و بازارگردان ها داشت.


وی با تاکید بر ایجاد مکانیزم هایی برای کاهش نوسان در بازار گفت: وقتی بازار با نوسان همراه می شود و روند الاکلنگی به خود می گیرد باید مکانیزم هایی برای کاهش تلاطم هاى ایجاد شده طراحی و اجراى آن در دستور کار قرار گیرد.


وى به عوامل تاثیرگذار در کاهش نوسان معاملات بورس تاکید کرد و اظهار داشت: افزایش حجم سهام شناور یکی از اقدام هایی است که می توان در این زمینه انجام داد، باید در بازار میزان سهام به اندازه کافی برای معامله وجود داشته باشد تا از این طریق از ایجاد صف هاى خرید و فروش طولانى در بازار جلوگیرى شود.


رحمانى به دیگر عوامل تاثیرگذار در بهبود روند معاملات بورس اشاره کرد و افزود: مساله بازارگردانى از دیگر مسایلى است که مى توان براى ایجاد تعادل در بازار سهام در دستور کار قرار داد، بازارگردان ها باید با منابع کافی به تثبیت بازار سرمایه کمک کنند و به هیچ عنوان تحت تاثیر جو بازار تصمیمات هیجانى نگیرند.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بازارگردان ها باید بر مبنای شرایط بازار و میزان عرضه و تقاضا ، معاملات خود را برنامه ریزی شده انجام دهند تا روال طبیعی بازار بهم نخورد.


وى در توصیه به سهامداران برای تصمیم گیری های صحیح در بازار گفت: سرمایه گذاران داراى محاسبات خاصى برای سرمایه گذاری هاى خود هستند و تصمیماتى را براى نقدینگى هاى خود اتخاذ مى کنند اما در این میان ممکن است تحت تاثیر برخی از اخبار به صورت هیجانی اقدام به سرمایه گذاری در بازار کنند که این موضوع به شدت سرمایه هاى این افراد را تحت تاثیر قرار مى دهد و باعث متضرر شدن آنها خواهد شد.


رحمانى با بیان اینکه روند بازار سرمایه تحت تاثیر شرایط حاکم در کشور است، گفت: اکنون بازار سرمایه در انتظار مشخص شدن مسایلى مانند روابط خارجی ایران با دیگر کشورها و احتمال کاهش تحریم ها است، همچنین در کنار آن مسایلى مانند رویکرد مجلس و دولت در بازار و تصمیماتی که قرار است گرفته شود بر روند بازار تاثیرگذار خواهد بود.


وى به پیشنهاد بازگشت EPS شرکت ها به صورت هاى مالى اشاره کرد و گفت: در صورت انتشار پیش بینی EPS شرکت ها، شاهد ایجاد محیط شفاف ترى از اطلاعات شرکت ها خواهیم بود که می تواند باعث ایجاد نقطه حمایت خوبی در بازار شود، بنابراین بهتر است این اقدام با توجه به وضع حاکم در بازار در دستور کار قرار گیرد.همفکران


انتهای خبر

0
0