رمزارز نیوز
1400/11/01
13:44
اینستاگرام، میزبان ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، غول فناوری متا (فیس‌بوک سابق) قصد دارد با ادغام ویژگی‌ای که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های غیرقابل… مطالعه مطلب ...

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، غول فناوری متا (فیس‌بوک سابق) قصد دارد با ادغام ویژگی‌ای که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را در پروفایل‌های فیس‌بوک و اینستاگرام خود به نمایش بگذارند، فعالیت خود را در این حوزه افزایش دهد.


طبق گزارش‌ها، متا در حال حاضر روی یک طرح اولیه کار می‌کند تا به کاربران اجازه دهد توکن‌های کلکسیونی را ضرب و ایجاد کنند. متا همچنین به دنبال راه‌اندازی بازاری است که از طریق آن، امکان خرید و فروش NFTها را هم فراهم نماید. در حالی که این اخبار ممکن است میلیون‌ها نفر از علاقه‌مندان به NFTها را که از فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند، هیجان‌زده کند، اما نباید فراموش کرد که همه این پروژه‌ها هنوز در مراحل اولیه هستند و ممکن است در طول زمان تغییر کنند.


این اخبار در حالی منتشر می‌شوند که اخیرا گزارش‌هایی در مورد کوچ دسته‌جمعی کارمندان از شرکت مایکروسافت به متا به گوش می‌رسد. طبق گزارش‌ها، طی چند ماه گذشته و به دنبال تغییر نام فیس‌‌بوک به متا، حدود ۱۰۰ نفر از کارمندان شرکت مایکروسافت با هدف مشارکت در پروژه‌های متاورسی، به شرکت متا پیوسته‌اند.


در همین حال، اپل نیز برای جلوگیری از ترک این شرکت توسط کارمندان خود به مقصد متا، پاداش‌هایی از ۵۰ هزار دلار تا ۱۸۰ هزار دلار به همراه اختیارات خرید سهام را برای آنها در نظر گرفته است.


تغییر نام فیس‌بوک به متا به این شرکت اجازه می‌دهد تا بر روی ابتکاراتی فراتر از رسانه‌های اجتماعی تمرکز کند. سال گذشته، این شرکت از برنامه‌های خود برای ایجاد یک متاورس که تجربیات اجتماعی فیزیکی را به تجربیات آنلاین متصل می‌کند، خبر داد. این شرکت همچنین پیش‌نمایش‌هایی از دستکش‌های هپتیک (haptic gloves) خود را منتشر کرده که قرار است آنها را برای استفاده در متاورس خود، عرضه کند. با پوشیدن این دستکش‌ها، می‌توان اشیای مجازی و دیجیتال در متاورس را لمس کرد.


نادیده گرفتن درآمدهای بالا در دنیای NFT بسیار دشوار است. برخی پیش‌بینی می‌کنند که در آینده حتی برندهای سنتی نیز وارد فضای NFTها شده و چگونگی کسب درآمد در این بازار را بررسی خواهند کرد.


اخیرا، حجم تراکنش‌های ماهانه بازار معروف و پیشرو اوپن سی (Opensea) از ۳٫۵ میلیارد دلار فراتر رفت. بر اساس آمار منتشرشده، بازار توکن‌های NFT تاکنون در مجموع ۲۵ میلیارد دلار فروش داشته است.

انتهای خبر

0
0