بورس۲۴
1402/03/16
09:19
سبد بورسی «وملل» بیش از ۲ همت ارزش دارد

بورس ۲۴: شرکت اعتباری ملل در دوماهه ابتدایی سال مالی ۱۴۰۲ موفق به ثبت درآمد ۱.۵۲ همتی شده است که نسبت به مقطع مقایسه ای افزایش ۱۰٪ را نشان می دهد...

سبد بورسی «وملل» بیش از 2 همت ارزش دارد

بورس۲۴ : شرکت اعتباری ملل در دوماهه ابتدایی سال مالی ۱۴۰۲ موفق به ثبت درآمد ۱.۵۲ همتی شده است که نسبت به مقطع مقایسه ای افزایش ۱۰٪ را نشان می دهد.


اعطای تسهیلات منبع اصلی درآمد شرکت بوده و در این مدت مبلغ ۱.۴۲ همت درآمد از این محصل شناسایی شده است ( درآمد اعطای تسهیلات در مدت مقایسه ای ، ۱.۳۳ همت گزارش شده است ).


با عنایت به رقم پرداختی بابت سود سپرده ها ( ۱.۴۵ همت ) ، تراز عملیاتی دو ماهه این موسسه مالی ، منفی ۲۷ میلیارد تومان محاسبه شده است.


روند تغییرات این درآمد ها در سنوات مقایسه ای به شرح زیر می باشد :


د

اکثر درآمد تسهیلات اعطایی واحد تجاری از محل اعطای تسهیلات مرابحه ( ۹۹۶ میلیارد معادل سهم ۷۰٪ ) و تسهیلات مشارکت مدنی ( ۳۵۳ میلیارد معادل ۲۵٪ ) حاصل شده است. اطلاعات مندرج در گزارش ماهانه مقایسه ای مبین تقاضای بالای مشتریان جهت اخد تسهیلات مرابحه می باشد. درآمد واحد تجاری از محل اعطای این تسهیلات از ۳۲۸ میلیارد در مقطع مقایسه ای (دو ماهه ۱۴۰۱ ) با رشد ۳ برابری به ۹۹۶ میلیارد تومان رسیده است.


در انتهای اردیبهشت ماه ، مبلغ ۵۹ میلیارد تومان از وجوه شرکت نزد بانک ها سپرده گذاری شده است. شرکت فاقد سپرده ارزی بوده و تمام سپرده ها در قالب سپرده های ریالی می باشند. ۶۴٪ از وجوه شرکت معادل ۳۸میلیارد در سپرده های دیداری و مابقی در سپرده های مدت دار تمرکز یافته است. از ابتدای سال مالی تا کنون ، مجموعا ۸۵.۵ میلیارد درآمد از محل این سپرده ها حاصل شده است.


سبد سرمایه گذاری های شرکت متشکل از اوراق بدهی و سهام می باشد. در انتهای اردیبهشت ماه ، ارزش سرمایه گذاری های اوراق بدهی ، ۵.۷ میلیارد تومان وسبد سهام شرکت ارزشی معادل ۲.۰۴ همت دارد. ۳۰٪ از این مبلغ معادل ۶۰۷ میلیارد تومان به صورت کوتاه مدت و مابقی ( ۱.۴۳ هزار میلیارد تومان ) با هدف بلندمدت سرمایه گذاری شده است. طی دوره یک ماهه اریبهشت ۱۴۰۲ ، ۵۰ میلیارد تومان به مانده حساب سرمایه گذاری در سهام افزوده شده است.


هزینه های عملیاتی این واحد تجاری متشکل از هزینه سود سپرده ( ۱.۴۵ همت ) ، هزینه های مالی ( ۴.۸ میلیون تومان ) و هزینه کارمزد ( ۱.۷ میلیارد تومان ) می باشد. بیشترین خروج وجه نقد مربوط به پرداخت سود سپرده های بلندمدت یک ساله می باشد. ظرف دو ماهه گذشته ، از مجموع ۱.۴۵ همت سود سپرده ، ۱.۱۲ همت معادل ۷۷٪ کل سود پرداختی مربوط به سپرده های بلندمدت یک ساله است.


در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ، با ثبت درآمد تسهیلات اعطایی ۷۰۹ میلیاردی و پرداخت سود سپرده ۷۱۰ میلیاردی ، تراز عملیاتی منفی ۷۲۷ میلیارد تومان محاسبه شده است. تراز عملیاتی شرکت در ماه مقایسه ای ، مثبت ۱۴۶ میلیارد تومان محاسبه شده است.


در این ماه ، مجموعا ۴۸۶ میلیارد از محل تسهیلات مرابحه و ۱۷۸ میلیارد تومان از محل تسهیلات مشارکت مدنی حاصل شده است. درآمد تسهیلات مرابحه نسبت به ماه مقایسه ای ، جهش ۱۶۱٪ را نشان می دهد. همچنین مبلغ ۵۴۶ میلیارد تومان نیز بابت سود سپرده های بلندمدت یک ساله نیز پرداخت شده است.


درآمد تسهیلات اعطایی و سود پرداختی سپرده ها نسبت به ماه قبلی به ترتیب ۶.۲ و ۳۲.۸ میلیارد تومان کاهش یافته اند. روند مقایسه ای درآمد تسهیلات اعطایی و سود پرداختی سپرده ها به شرح زیر می باشد: بهترین تراز عملیاتی شرکت مربوط به اسفند ماه ۱۴۰۱ به مبلغ مثبت ۶۳۷ میلیارد تومان ثبت شده است.


ئ

در تاریخ نگارش این مقاله ، اهم اطلاعات تابلوی سهم به شرح زیر است :


قیمت پایانی : ۳.۹۶۹ ریال


ارزش بازار :۷۹.۳۸۰ میلیارد


بازدهی از ابتدای اسفند ماه : ۳۳٪


نمودار سهم نیز به شرح زیر است:


ئ
انتهای خبر

0
0