بورس پرس
1400/06/31
09:47
برنامه زیرمجموعه سایپا برای واگذاری ۷ شرکت تابعه در سه مرحله

شرکت بورسی لیزینگ رایان سایپا با اشاره به الزام بانک مرکزی از برنامه انتقال و واگذاری ۷ زیرمجموعه در سه مرحله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت لیزینگ رایان سایپا از برنامه انتقال و واگذاری ۷ زیرمجموعه در سه مرحله خبر داد و با توقف یک ساعته نماد، آماده بازگشایی شد.


براین اساس، محمود خاشعی مدیرعامل "ولساپا" اعلام کرد: این شرکت در نظر دارد جهت رعایت تغییرات و مفاد ماده ۲ اساسنامه ( حذف بند ب با عنوان موضوعات فرعی) و الزام بانک مرکزی، کلیه شرکت های زیر مجموعه را با رعایت کامل تشریفات قانونی منتقل و واگذار کند. کلیت برنامه انتقال و واگذاری شرکت ها به شرح ذیل است:


- در مرحله اول با عنایت به غیرفعال بودن سه شرکت رایان سرمایه پایدار، فرایند طرح رایان و رایان مبتکر سرمایه، انتقال و واگذاری آنها در اولویت قرار می گیرد. این شرکت ها فاقد هرگونه دارایی یا بدهی با اهمیت هستند و به دلیل عدم فعالیت از تلفیق مستثنا و در صورت انتقال و واگذاری، اثر با اهمیتی بر سود (زیان) دوره ندارند.


- در مرحله دوم شرکت های رایان سایپا و سایان توسعه سرمایه گذار منتقل و واگذار می شوند. این شرکت‌ها دارای فعالیت محدود به سرمایه گذاری و با شرکت اصلی تلفیق می‌شوند. در صورت انتقال و واگذاری بر سود (زیان) دوره اثر می گذارند.


- در مرحله سوم شرکت های خدمات بیمه ای رایان سایپا و خدمات بیمه ای سایان منتقل و واگذار می‌شوند. این شرکت ها دارای فعالیت خدمات بیمه‌ای و با شرکت اصلی تلفیق می‌شوند. در صورت انتقال و واگذاری بر سود (زیان) دوره اثر با اهمیتی می گذارند.


ارزیابی شرکت های غیر فعال توسط کانون کارشناسان دادگستری در حال انجام است و هرگونه تغییر در سیاست انتقال و واگذاری متعاقبا در کدال اطلاع رسانی می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0