بورس۲۴
1401/02/06
16:12
بزودی ؛ پذیره نویسی بزرگترین صندوق جسورانه کشور

مدیر عامل هلدینگ مالی غدیر از موافقت فرابورس برای تاسیس بزرگترین صندوق جسورانه کشور با نام «ارغوان»، خبر داد و گفت: پذیره نویسی واحد های این صندوق به زودی انجام می شود...

بزودی ؛ پذیره نویسی بزرگترین صندوق جسورانه کشور

بورس۲۴ : مدیر عامل هلدینگ مالی غدیر از موافقت فرابورس برای تاسیس بزرگترین صندوق جسورانه کشور با نام «ارغوان»، خبر داد و گفت: پذیره نویسی واحد های این صندوق به زودی انجام می شود.


میلاد فروغی بیان کرد: شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان یکی از بزرگ ترین و معتبرترین هلدینگ‌های چند رشته کشور همواره تلاش داشته با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای جوان، متخصص، مستعد و انقلابی علاوه بر سودآوری مطلوب برای سهامداران خود، نقشی موثر در توسعه و تعالی اقتصاد کشور ایفا کند.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تاکید کرد: یکی از مهمترین ارکان تعالی اقتصادی و نیل به شکوفایی در اقتصاد ایران اسلامی بهره گیری از توان نخبگان این مرز و بوم برای غنا بخشی به تولید و افزایش سهم محصولات دانش‌بنیان از اقتصاد ملی است.


به گفته مدیر عامل هلدینگ مالی غدیر، در این راستا گروه مالی غدیر طی یکسال گذشته ضمن مطالعه نمونه ها و الگوهای موفق جهانی، گام های راهبردی و جسورانه ای را برداشته که ایجاد ارکان شتاب دهی به فعالیت‌های دانش بنیان و فراهم نمودن زیست‌بوم سرمایه گذاری نوآورانه در قالب شرکت سرمایه‌گذاری دی به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه هلدینگ مالی غدیر از اهم این فعالیت ها بوده است.


وی در ادامه با اشاره به ارکان شتابدهی فعالیت‌های دانش بنیان در گروه شامل شتاب دهنده سریر،رصدخانه فناوری کسب و کار و آکادمی تیتانیوم؛شبکه نوآوری باز ؛استارتاپ استودیو(سرمایه‌گذاری بذری)؛ تامین مالی و سرمایه‌گذاری نوآورانه؛مرکز نوآوری در دانشگاه‌ها؛کارخانه نوآوری و صندوق جسورانه ارغوان را از جمله این ارکان برشمرد.


دکتر فروغی همچنین با بیان اینکه «ماموریت رصدخانه فناوری»، پویش و پایش مستمر محیط در سطوح بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی و کشف روندها، رویدادها و یافتن فرصت های جذاب سرمایه‌گذاری با توجه به این روندها است، افزود: یکی دیگر از مسائل و موانع جدی در ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و مراکز تحقیقاتی، عدم وجود زبان و مدل‌های ذهنی مشترک بین صنعتگران و محققین دانشگاهی است.


مدیر عامل هلدینگ مالی غدیر در ادامه بیان کرد: آکادمی مدیران با ترویج مدل های فکری نوین و متمایز در مدیران و ایجاد ارتباط موثر با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر به منظور حل این مشکل ایجاد شده و مصم است با ایجاد فضای مشترک بین صنعت گران و محققین و ارائه آموزش‌های لازم به آنها، بستر پذیرش و بهره‌مندی از ایده‌های دانش بنیان را در گروه شرکت های غدیر فراهم کند. وی اظهار کرد: شبکه نوآوری باز غدیر نیز به منظور بهره‌مندی از ظرفیت پژوهشگران و فناوران بیرون از گروه ایجاد شده و درصدد است تا با شناسایی مسائل فناورانه و یافتن متخصصین دارای راه‌حل، ارتباط اثربخشی بین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر با صنعت فراهم آورد.


فروغی تصریح کرد: در صورتی که مسائل فناورانه مذکور، ظرفیت توسعه بازار و پرداختن به آنها را در قالب یک شرکت دانش بنیان سودآور داشته باشد، استارت آپ استادیوم غدیر وارد عمل شده و با شناسایی تیم های مستعد نسبت به ارائه خدمات مشاوره کسب و کار و سرمایه گذاری بذری در شرکت های مستعد فوق الذکر اقدام خواهد کرد.


دکتر فروغی با اشاره به تامین مالی و سرمایه‌گذاری مناسب به عنوان یکی از ارکان اصلی رشد شرکتهای دانش بنیان، تاکید کرد: در راستای انجام این مهم، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ایجاد نهادهای تخصصی سرمایه گذاری نظیر صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و سهام خصوصی به دنبال تامین منابع مالی لازم برای توسعه بازار و افزایش ظرفیت شرکت‌های نوپا و مستعد شناسایی شده و منتفع شدن از سرمایه‌گذاری انجام شده از طریق تملک بخشی از سهام این شرکت ها می باشد.


وی ادامه داد: کارخانه نوآوری نهادی است که با تجمیع نهادهای تخصصی زنجیره در دل خود بستر لازم برای ایجاد هم‌افزایی بین اجزای زنجیره ارزش نوآوری را فراهم کرده و به افزایش ضریب موفقیت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می کند. گروه مالی غدیر نیز تصمیم دارد تا با ایجاد مراکز نوآوری در دل دانشگاه های معتبر و مرتبط نمودن آن با کارخانه نوآوری بستر لازم برای بهره مندی از توان نخبگان داخلی و ارتقای صنعت را فراهم آورد.


مدیر عامل هلدینگ مالی غدیر اذعان کرد: در راستای تشکیل زنجیره ارزش ترسیم شده، تاکنون رصدخانه فناوری و شبکه نوآوری باز غدیر در قالب شرکت تیتانیوم و استارتاپ استودیو غدیر در قالب شرکت سریر ایجاد شده و موافقت اصولی تاسیس بزرگترین صندوق جسورانه کشور با نام «ارغوان» با سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومان از فرابورس اخذ شده که پذیره‌نویسی آن به زودی انجام می شود.


به گفته دکتر فروغی، یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه ها و راه اندازی کارخانه نوآوری غدیر، راه اندازی «مرکز نوآوری غدیر» در دانشگاه امیرکبیر بوده، همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای راه‌اندازی مرکز نوآوری غدیر در دانشگاه تهران انجام شده که حداکثر تا پایان فصل بهار سال ۱۴۰۱ این مرکز نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.


مدیر عامل هلدینگ مالی غدیر در پایان گفت: در راستای تسریع فعالیت‌های مذکور، تفاهم نامه هایی با شرکت ایرانسل و دانشگاه امیرکبیر منعقد شده و ایجاد تفاهم و انعقاد تفاهم نامه های تحقیقاتی و اجرایی با سایت دانشگاه های معتبر و شرکت‌های پیشگام و تاسیس بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری سهام خصوصی کشور و صندوق‌های تخصصی دیگر در دستور کار شرکت سرمایه گذاری دی قرار دارد.

انتهای خبر

0
0