بورس۲۴
1401/05/10
19:39
سهامداران «حرهشا» پاسخ ابهامات خود را اینجا بخوانند

به گزارش کدال نگر بورس ۲۴ ، مدیریت شرکت رهشاد سپاهان سوالات مطرح شده پیرامون صورت های مالی سال ۱۴۰۰ را پاسخ داد.

سهامداران «حرهشا» پاسخ ابهامات خود را اینجا بخوانند

به گزارش کدال نگر بورس۲۴ ، مدیریت شرکت رهشاد سپاهان سوالات مطرح شده پیرامون صورت های مالی سال ۱۴۰۰ را پاسخ داد.


نکات حائز اهمیت این گزارش به شرح زیر است :


ماهیت قراردادی که با شرکت آرمان بهداشت موفق منعقد شده بود ، اصلاح شد و اکنون موضوع این قرارداد مطابق با ماده ۲ اساسنامه شرکت است. پس از این اصلاحیه رویه شناسایی درآمد در شرکت تغییر کرده است. این امر سبب کاهش بااهمیت درآمد های عملیاتی و بهای تمام شده درآمد های عملیاتی شرکت در صورت های مالی ۱۲ ماهه در مقایسه با صورت های میان دوره ای ۹ ماهه شده است. ( در صورت ۹ ماهه سود هر سهم ۱۰ تومان و در صورت مالی سالانه سود هر سهم ۸ تومان محاسبه شده است.)


دلیل رشد بیش از ۳۰٪ سود عملیاتی ( Operating profit ) در سال ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه قبلی ، انعقاد قرارداد ارائه خدمات با شرکت آرمان بهداشت ایرانیان بوده است. مدیریت شرکت معتقد است که با تزریق نقدینگی تیم سهامداری جدید این روند رشد ادامه دار است.


وضعیت دعوی حقوقی شرکت علیه مدیران سابق در دادسرای ۵ تهران در جریان است و با توجه به ادله های قوی حقوقی انتظار می رود که رای دادگاه به نفع شرکت باشد.


در صورت های مالی سالیانه ۱۴۰۰ ، هزینه مالیاتی محاسبه نشده است که دلیل آن تهاتر پیش پرداخت های مالیاتی قبلی با مالیات سال مالی ۱۴۰۰ است.


سبد سهام شرکت در بازار سرمایه کاهش ارزش داشته و همین امر سبب ایجاد سرفصل ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری ها در یادداشت های توضیحی شرکت شده است. بدیهی است در صورت بهبود بازار ، این سرفصل قابل برگشت است.


حرهشاحرهشا
انتهای خبر

0
0