آکادمی هلاکوئی
1400/12/16
08:50
بایننس و کوین‌بیس توضیح می‌دهند که چرا ارزهای دیجیتال به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک نمی‌کنند

مدیران ارشد دو صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، Binance…

مدیران ارشد دو صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، Binance و Coinbase، معتقد نیستند که ارزهای دیجیتال ابزار موثری برای کمک به روسیه برای دور زدن تحریم‌های غرب است.


مدیران عامل بایننس و کوین‌بیس می‌گویند که کریپتو برای فرار از تحریم‌ها مفید نیست


از زمانی که روسیه تهاجم خود به اوکراین را آغاز کرد، دولت‌های سراسر جهان این نگرانی را مطرح کردند که ارز دیجیتال می‌تواند برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده توسط کشورهای غربی مورد استفاده قرار گیرد.


مدیران عامل دو صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال، نظرات خود را در مورد اینکه آیا ارز دیجیتال می‌تواند ابزاری موثر برای دور زدن تحریم‌ها باشد، به اشتراک گذاشته‌اند. به نقل از گاردین، مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو (CZ) گفت:


در حال حاضر، رسانه‌ها و سیاستمداران تلاش و تمرکز زیادی روی رمزارزها و تحریم‌ها انجام می‌دهند. حقیقت این است که کریپتو برای روسیه بسیار کوچک است.


ژائو ادامه داد: “اگر امروز به پذیرش کریپتو نگاه کنیم، احتمالا حدود ۳ درصد از جمعیت جهان با نوعی در معرض کریپتو قرار دارند (یعنی مالک مقداری ارز دیجیتال) هستند.” از این میان، بیشتر آنها تنها درصد کمی از دارایی خالص خود را در ارزهای دیجیتال دارند. کمتر از ۱۰ درصد به طور متوسط. بنابراین، احتمالا امروزه تنها کمتر از ۰.۳ درصد از دارایی خالص جهانی ارزهای دیجیتال وجود دارد. این درصد در مورد روسیه نیز صدق می کند.


رئیس Binance اضافه کرد:


یکی دیگر از دلایلی که روسیه مایل به استفاده از رمزارز نیست این است که بیش از حد قابل ردیابی است. و دولت های سراسر جهان در ردیابی آن بسیار ماهر هستند.


علاوه بر این، ژائو گفت که استفاده از ارزهای دیجیتال متمرکز بر حفظ حریم خصوصی مانند مونرو نیز کارساز نخواهد بود زیرا ارزش بازار XMR سه میلیارد دلار است در مقایسه با تولید ناخالص داخلی روسیه که ۱.۵ تریلیون دلار است.


مدیر عامل بایننس با اشاره به اینکه هر تراکنش ارز دیجیتال می تواند توسط هر کسی بررسی شود، تاکید کرد که دارایی های رمزنگاری شده “ابزار موثری برای فعالیت های غیرقانونی نیست.”


برایان آرمسترانگ(Brian Armstrong)، مدیر عامل Coinbase نیز احساسات مشابهی دارد. او جمعه در توییتی نوشت:


ما فکر نمی کنیم که خطر زیادی وجود داشته باشد که الیگارش های روسی از رمزنگاری برای اجتناب از تحریم استفاده کنند. از آنجا که این یک دفتر کل باز است، تلاش برای دزدی کردن پول زیادی از طریق رمزنگاری قابل ردیابی تر از استفاده از پول نقد، هنر، طلا یا سایر دارایی های است.


در همین حال، کشورهای G۷، اتحادیه اروپا و چندین کشور دیگر در سراسر جهان اقداماتی را برای جلوگیری از استفاده روسیه از ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم ها انجام می دهند.


وزارت خزانه داری ایالات متحده سال گذشته گزارشی را منتشر کرد که در آن اظهار داشت که کریپتو کارایی تحریم های ایالات متحده را کاهش می دهد. این وزارتخانه در حال حاضر تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها را با استفاده از ارزهای دیجیتال زیر نظر دارد.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0