دنیای اقتصاد
1399/12/05
11:00
نقش حقوقی‌ها در نوسانات بورس 💠 سرمایه‌گذاران و حتی فعالان و سیاست‌گذاران بورس انتظار دارند که در شرایط منفی بازار، افت قیمت‌ها و ریزش شاخص، بازیگر...

نقش حقوقی‌ها در نوسانات بورس



💠 سرمایه‌گذاران و حتی فعالان و سیاست‌گذاران بورس انتظار دارند که در شرایط منفی بازار، افت قیمت‌ها و ریزش شاخص، بازیگران عمده یا همان حقوقی‌های فعال به داد بازار رسیده و با خریدهای پرحجم خود و حمایت‌های به عمل آورده، صف‌های فروش را جمع کرده و بازار را به مسیر مثبت هدایت کنند.



💠 این تفکر سبب شده بسیاری از فعالان بازار سرمایه به حمایت حقوقی‌ها امیدوار باشند و فارغ از اینکه حقوقی‌ها هم سهامدار هستند و باید منافع خود را درنظر بگیرند، تنها انتظار حمایت از آنها داشته باشند.



💠 بررسی‌های صورت گرفته در شرایط اخیر بازار سهام به ویژه بعد از تصمیمات اخیر شورای عالی بورس مبنی بر اعمال دامنه نوسان نامتقارن، نشان از آن دارد که حقوقی‌ها همچنان به خریدهای دستوری خود ادامه می‌دهند.



💠 این درحالی است که برخی کارشناسان بازار سرمایه معتقدند حقوقی‌ها در این چند وقت اخیر چندان نقش پررنگی نداشته و حمایت قابل توجهی از بازار به عمل نیاورده‌اند. البته مهم‌‌ترین علت چنین رفتاری را در ترس حقوقی‌ها عنوان می‌کنند و عقیده دارند که این عده از بازیگران بورس ترس از این دارند که امروز سهمی بخرند و فردا اجازه فروش آن را از سوی سیاست‌گذار بازار سرمایه نداشته باشند. به عبارت دقیق‌تر خرید دستوری و فروش بدون مجوز! ...👇



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/۳۱۵۱۷۲

انتهای خبر

0
0