تحلیل کاربردی هلالات
1400/02/28
08:32
#خوب_است_بدانیم_که بخش دوم 28 اردیبهشت 12. یک مقام مسئول پس از شفاف سازی وبملت گفت " انتظار می رود بررسی های کامل ، امروز و فردا انجام شود . بناب...

#خوب_است_بدانیم_که بخش دوم ۲۸ اردیبهشت



۱۲. یک مقام مسئول پس از شفاف سازی وبملت گفت " انتظار می رود بررسی های کامل ، امروز و فردا انجام شود . بنابراین بازگشایی نماد این بانک هم امروز و فردا نخواهد بود و بعد از جمع بندی نکات اعلامی در مورد زمان بازگشت به تابلو معاملات نماد بانک ملت تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد."



۱۳. رییس هیات مدیره شرکت پتروشیمی گلستان که در بازار پایه نارنجی حضور دارد به اتهام سوء استفاده مالی و انتقال بخش زیادی از سرمایه ۹۴ هزار سهامدار به حساب شرکت خصوصی بازداشت شد.



۱۴. صنعت و معدن می گوید "میانگین قیمت ۵ ساله‌ی بنزین فوب خلیج فارس در حدود ۵۵۵ دلار بوده و قیمت گزارش شده‌ی این محصول در هفته اخیر ۶۱۶ دلار بوده است. میانگین قیمت ۵ ساله‌ی گازوئیل فوب خلیج فارس در حدود ۴۹۶ دلار بوده و قیمت گزارش شده‌ی این محصول در هفته اخیر ۵۰۰ دلار بوده است."



۱۵. عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره سنگ آهن عصرنوین بهاباد با ظرفیت ۴ میلیون تن و احداث خطوط فرعی ریلی از ایستگاه بهاباد به مجتمع گندله سازی این شهرستان که با مشارکت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان احداث می شود، آغاز شد.



۱۶. مجتمع گندله سازی بهاباد که توسط شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در حال ساخت است مورد بازدید اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری صنایع و معادن غدیر قرار گرفت. کچاد هم گویا ۳۰درصد مالکیت دارد. کچاد در آهن و فولاد غدیر هم سهامدار است.



۱۷. بیلت CIS هر تن ۷۱۵ دلار. شمش داخلی چین ۸۵۱دلار. سنگ آهن ۲۲۲دلار.



*اقتصادی



۱. وزیر بهداشت می گوید "واکسیناسیون از روزی حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ به ۳۰۰ تا ۴۰۰ و حتی ۵۰۰ هزار نفر طی روزهای آینده خواهد رسید. تا اوایل تیر ماه جامعه هدف سالمندان بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را واکسینه خواهیم کرد. (موفق باشید)



۲. مدیر روابط عمومی انستیتو پاستور می گوید "تا آخر تابستان ماهیانه چهار میلیون دوز واکسن و از اول پاییز ماهیانه ۶ تا ۷ میلیون دوز واکسن تولید خواهیم کرد."



۳. طی روز گذشته ۹۱ میلیون دلار در سامانه نیما با میانگین نرخ ۲۰۴,۴۱۵ ریال معامله شده است.



۴. مقام‌های تجاری واشنگتن و بروکسل امروز با انتشار بیانیه‌ای خبر از آغاز رایزنی‌ها برای پایان جنگ تعرفه‌های فلزات دادند.



۵. تحلیل موسسه مطالعات انرژی آکسفورد نشان داد افزایش قیمت نفت سبب بازگشت قابل توجه نفت شیل آمریکا به بازار در سال ۲۰۲۲ می‌شود.



۶. رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس می گوید "هنوز اتفاق یا رویداد خاصی به وجود نیامده است و آنچه در بازار ارز مشاهده می‌شود کاهش انتظارات تورمی است که موجب شده است تا شاهد روند کاهشی در نرخ ارزها باشیم."



۷. در نیمه اول ماه می، مصرف سوخت گازوئیل ، بنزین و جت هند در مقایسه با نیمه اول آوریل ، به ترتیب ۲۰در صد ،۲۰در صد و۳۸درصد کاهش داشت، زیرا بیماری همه گیر Covid-۱۹ منجر به تعطیلی های پیاپی در بیشتر ایالت های این کشور شده است.



۸. کاپلان از فدرال رزرو می گوید "امسال تولید ناخالص داخلی (GDP) می‌تواند به ۶.۴٪ و آمار بیکاری به ۴٪ برسد. بسیاری از کارگران که درآمد بین ۱۲ تا ۱۵ دلار در ساعت داشتند به دلیل این که مزایای بیمه بیکاری بسیار زیاد است، حاضر به سرکار رفتن نیستند. بسته پیشنهادی زیرساختی جمهوری‌خواهان قرار است روز سه‌شنبه برای بایدن ارسال شود.



۹. بایدن قصد دارد برای اولین بار واکسن‌های تایید شده توسط آمریکا را به خارج از این کشور ارسال کند.



۱۰. کلاریدا از فدرال رزرو می گوید "بازده اوراق قرضه نشان دهنده انتظارات تورمی است، داده‌های اشتغال در حال حاضر وزن بیشتری نسبت به داده‌های تورمی دارند، چرا که فکر می‌کنم تورم گذرا باشد. فکر نمی‌کنم وضعیت دلار به عنوان ارز رزرو در سراسر دنیا با تهدید مواجه باشد.



۱۱. سناتور جمهوری خواه می گوید "ممکن است قبل از ۴ ژوئن بتوانیم به توافقی برای بسته زیرساختی برسیم."



۱۲. بوستیک از فدرال رزرو می گوید "الان زمان مناسبی برای تغییر سیاست‌های بانک مرکزی نیست. در فصل تابستان بازار با تغییرات چشم‌گیری رو به رو خواهد شد. فکر می‌کنم در ماه‌های آینده نوسانات تورمی شدیدی را شاهد باشیم."



*سیاسی



۱. اسراییل و فلسطین از سوی پکن به مذاکره در چین دعوت شدند!



۲. فرمانده ارتش آمریکا در خصوص گسترش ناپایدار در وضعیت اسرائیل فراتر از موضوع غزه هشدار داد.



۳. ظریف در توئیتر "آمریکا ۷۳۵ میلیون دلار دیگر برای تهیه موشک های دقیق به اسرائیل می دهد تا کودکان بیشتری را با دقت بیشتری بکشد."



۴. یک رسانه انگلیسی گزارش داده آمریکا برای بازگشت به برجام باید تحریم‌های وضع‌شده در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ علیه ۷۰۰ فرد و نهاد مرتبط با ایران را رفع کند.



موفق باشید. بخش دوم ۲۸ اردیبهشت

انتهای خبر

0
0