بورس پرس
1400/12/11
00:00
افزایش سرمایه ۳۷۷ درصدی شرکت غایب از دستور کار خارج شد/ آخرین وضعیت

شرکت فرابورسی و غایب ۵ ماهه از تابلو معاملات از خروج دستور کار افزایش سرمایه ۳۷۷ درصدی از دو محل توسط سازمان بورس و توضیح درباره مراحل اجرایی و آخرین وضعیت تامین مالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان که از ۱۳ مهر بنا به تشخیص حداکثر تا ۱۵سفند مشمول تعلیق نماد شده از خروج افزایش سرمایه ۳۷۷ درصدی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و تجدید ارزیابی از دستور کار سازمان بورس و توضیح درباره مراحل اجرایی و آخرین وضعیت تامین مالی خبر داد.


براین اساس، محمدرضا مدیری مدیرعامل "زنجان" اعلام کرد: افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و تجدید ارزیابی دارایی‌ها طبق تصمیم ۹ اسفند سازمان بورس از دستور کار آن سازمان خارج شده که شفاف سازی در خصوص مراحل اجرایی و آخرین وضعیت افزایش سرمایه به شرح زیر است:


طرح افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و تجدید ارزیابی طبقات دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی و تکمیل تعهدات سرمایه صاحبان سهام طبق قوانین و مقررات موضوع در ۳۱ خرداد سال ۹۹ توسط هیات مدیره شرکت مصوب شد.


متعاقبا درخواستی در ۸ تیر سال ۹۹ برای معرفی هیات های کارشناسی تخصصی هر یک از طبقات دارایی‌ها به کانون کارشناسان رسمی دادگستری تهران ارسال و پیرو آن بخشی از هزینه‌های مربوط بطور علی الحساب در ۲۵ مرداد سال ۹۹ به حساب آن کانون پرداخت شد. به موازات، تهیه و تنظیم گزارش توجیهی مبنی بر لزوم هفته سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران آغاز و در آبان سال ۹۹ گزارش اولیه آن تهیه شد.


شرکت در مسیر این فرایند با موانع و مشکلات مختلفی روبرو شد که از مهمترین آنها می توان به اختلاف با کانون کارشناسان حول تاخیرها و رویه‌های گزارش‌دهی اشاره کرد که متاسفانه همچنان این مشکل پابرجا است.


در نهایت پس از پیگیری‌های متعدد، گزارش های ارزیابی در حوزه های تعریف شده، ۱۰ مرداد سال جاری تکمیل و به گروه کارشناسان مالی کانون تحویل شد. پس از پیگیری مستمر برای دریافت هر چه سریعتر گزارش تجمعی نهایی، نهایتا گزارش های جمع بندی شده توسط گروه حسابداری کانون سوم مهر سال جاری پس از دریافت تتمه هزینه کارشناسی، تحویل شرکت شد.


به استناد گزارش‌های دریافتی، گزارش توجیهی افزایش سرمایه و پیشنهاد هیات مدیره به مجمع تهیه و ۲۴ مهر به تایید هیات مدیره رسید و همان روز در سامانه کدال منتشر و گزارش مذکور جهت بررسی و اظهار نظر برای حسابرس ارسال و پس از انجام بررسی‌های لازم، گزارش حسابرسی شده ۵ دی ماه در سامانه کدال منتشر شد و توسط کارشناسان سازمان بورس مورد بررسی قرار گرفت.


نتیجه بررسی و ایرادات گزارش ۱۵ دی ماه از طرف سازمان بورس به این شرکت اعلام شد که بیانگر ایرادات متعدد در گزارش های کارشناسان رسمی دادگستری و در مواردی ایراد اساسی آنها بود. بدین ترتیب موارد و ایرادات وارده به گزارش‌های کارشناسی ۱۲ بهمن به رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری منعکس و پس از دریافت گزارش های تکمیلی از کانون کارشناسان رسمی، توضیحات در خصوص ایرادات گزارش به انضمام گزارش های تکمیلی دریافتی از کانون ۱۳ بهمن به سازمان بورس ارسال شد و مجددا مورد بررسی کارشناسان سازمان بورس قرار گرفت.


از آنجا که گزارش های تکمیلی کانون کارشناسان دادگستری هنوز ایرادهایی داشت، مورد پذیرش کارشناسان سازمان بورس قرار نگرفت و طی نامه ۲۰ بهمن دستور اصلاح ایراد های باقیمانده در گزارش کارشناسی و ارسال کلیه مدارک و آن سازمان بطور همزمان را حداکثر تا ۵ اسفند به این شرکت ابلاغ کرد.


مجددا مراتب ۲۳ بهمن در نامه‌ای به کانون کارشناسان رسمی دادگستری اعلام و مقرر شد گزارش های اصلاح شده طبق نظر سازمان بورس حداکثر تا اول اسفند به این شرکت تحویل شود که متاسفانه تاکنون انجام نشده است. در نتیجه تحقیقات ارسال گزارش مزبور اکنون سازمان بورس تصمیم به توقف بررسی موضوع گرفته است.


طبق تعهد شفاهی گروه کارشناسان کانون، احتمالا در چند روز آینده گزارش نهایی به این شرکت ارسال خواهد شد که متعاقبا بر اساس گزارش واصله، گزارش توجیهی افزایش سرمایه، پیشنهاد هیات مدیره به مجمع، گزارش بازرس قانونی و سایر مدارک مجددا منتشر و به منظور بررسی برای سازمان بورس ارسال خواهد شد و نتیجه به اطلاع سهامداران خواهد رسید.


بنابراین گزارش، صنایع کشاورزی و کود زنجان ۲۴ مهر ماه از برنامه افزایش سرمایه ۳۷۷ درصدی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد تا طی دو مرحله سرمایه فعلی را از ۳۵۰ میلیارد به ۱.۰۵ هزار میلیارد تومان و طی مرحله دوم به ۱.۶ هزار میلیارد تومان برساند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0