مبین تحلیل
1400/03/31
14:00
#شاراک 🔸شاراک جزو پتروشیمی های با تنوع بالا در محصولات بوده که پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین، دو محصول پرفروش شرکت، تنها 35 درصد از سبد فروش شرکت ...

#شاراک



🔸شاراک جزو پتروشیمی های با تنوع بالا در محصولات بوده که پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین، دو محصول پرفروش شرکت، تنها ۳۵ درصد از سبد فروش شرکت را به خود تخصیص می دهند.



🔸افت نفت و بالتبع افت نفتا، فرصت مناسبی برای شرکت ایجاد کرد تا بتواند حاشیه سود خود را تا حد ممکن افزایش دهد.همانطور که از نمودار بالا نیز مشخص است، گپ یا فاصله میان نرخ خوراک(نفتا) و محصول نهایی شرکت در سه ماهه انتهایی سال گذشته رشد قابل توجهی داشته که همین امر، حاشیه سود ناخالص شرکت را در این فصل به نزدیک ۳۲ درصد رسانده است.



🔸نرخ محصولات شرکت در سال ۱۴۰۰ نیز به رشد تقریبی خود ادامه دادند که البته مشخص نیست این نرخ رشد و این گپ قابل توجه،آیا ماندگار خواهد بود یا خیر. از یک طرف، واحد های الفینی درحال راه اندازی در دنیا و از طرفی رشد قیمت نفت می تواند این گپ را در میان مدت کاهش دهد.با همه اوصاف و با در نظر گرفتن شرایط موجود، شرکت می تواند برای سال ۱۴۰۰ در محدوده ۶۰۰-۶۴۰ تومان سود بسازد.



➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0