بورس۲۴
1401/08/16
13:40
رکوردشکنی های شیرین در بورس؛ ارزش معاملات خرد ۴۸ درصد رشد کرد

ارزش معاملات خرد امروز حدود ۴,۹۵۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل ۴۸ درصد افزایش داشت. این رقم از ۲۳ خرداد ماه تا کنون بی سابقه است. بیشترین معاملات مربوط به گروه های فرآورده های نفتی، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، خودرو و ساخت قطعات و بانک ها و موسسات بود.

رکوردشکنی های شیرین در بورس؛ ارزش معاملات خرد 48 درصد رشد کرد

بورس۲۴ : ارزش معاملات خرد امروز حدود ۴,۹۵۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل ۴۸ درصد افزایش داشت. این رقم از ۲۳ خرداد ماه تا کنون بی سابقه است. بیشترین معاملات مربوط به گروه های فرآورده های نفتی، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، خودرو و ساخت قطعات و بانک ها و موسسات بود.


حقیقی ها امروز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه جدید به بازار تزریق کردند. رقمی بی سابقه در کل سال ۱۴۰۱. تراز پول خرد صندوق های با درآمد ثابت بازار برای ششمین روز متوالی منفی ماند و امروز با خروج بیش از ۸۲۰ میلیارد تومان دومین خروج سنگین روزانه نقدینگی حقیقی از این صندوق ها دست کم طی ۲۱ ماه اخیر رقم خورد. اولین خروج پول خرد سنگین از این صندوق ها بیش از ۱,۲ همت بود که دو روز قبل یعنی شنبه ۱۴ آبان ماه رقم خورد.


گروه های فرآورده های نفتی با بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان، بانک ها و موسسات با حدود ۹۷ میلیارد تومان، محصولات شیمیایی با بیش از ۸۸ میلیارد تومان و فلزات اساسی با ۶۴ میلیارد تومان در صدر ورود پول های خرد بازار قرار داشتند. از بین نمادها شتران، شپنا، وبملت، شبندر، شراز، وتجارت، شلرد، غدشت، زملاردح و وسپهح در صدر خریدهای حقیقی از حقوقی نشستند.


عمده ترین تزریق پول های حقوقی در گروه های استخراج زغال سنگ، خرده فروشی، بیمه و صندوق بازنشستگی و مخابرات اتفاق افتاد. از میان نمادها فزر، زپارس، خساپا، وغدیر، بپاس، پترول، قچار، سآبیک، غشان، کزغال و خاور مورد بیشترین حمایت حقوقی ها قرار گرفتند.


شاخص کل با جهش بیش از ۴۵ هزار واحدی ۳,۳۵ درصد صعود کرد و دومین صعود قابل توجه روزانه امسال را به ثبت رساند. تا اینجا بیشترین جهش روزانه شاخص کل ۳,۴۹ درصد بود که شنبه همین هفته یعنی ۱۴ آبان ماه اتفاق افتاد. امروز نمادهای فملی، فولاد، فارس، پارسان، شپنا، شبندر و وغدیر بیشترین نقش را در بالا کشیدن شاخص ایفا کردند. شاخص هموزن هم ۳,۴۹ درصد رشد کرد و با افزایش بیش از ۱۳ هزار واحدی به بالای ارتفاع ۳۹۳ هزار واحد رسید. این میزان رشد روزانه شاخص هموزن در سال جاری یک رکورد محسوب می شود. شاخص فرابورس هم ۳۹۵ واحد بالا رفت و با ورود به کانال ۱۸ هزار واحد در محدوده ۱۸,۲۳۱ واحد آرام گرفت.

انتهای خبر

0
0