سنا
1400/10/27
11:49
افزایش تولید در گروی بهینه‌سازی مصرف سوخت صنایع

عضو کمیسیون انرژی بیان کرد: تا زمانی که نگاه‌ها به بهینه‌سازی مصرف سوخت صرفا درون سازمانی باشد، به دستاورد مهم بهینه‌سازی نخواهیم رسید.

نماینده مردم گرگان و اقلا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه به بهینه‌سازی مصرف سوخت در لایحه بودجه ۱۴۰۱، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: اگرچه حدود ۱۵ میلیارد تومان برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در لایحه بودجه در نظر گرفته شده و این مبلغ قابل قبولی است اما هیچ برنامه و سازوکاری در پی آن ارائه نشده است.


رمضانعلی سنگدوینی با اعلام اینکه تلاش مجلس در کمیسیون تلفیق و صحن علنی برای این مهم تعیین سازوکار مناسب است، ادامه داد: متاسفانه کمترین اقدام برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و جلوگیری از هدررفت انرژی در کشور صورت گرفته است. یارانه سوخت باید به تولیدکنندگان داده شود تا آنها بتوانند با وسایل استاندارد و کم‌مصرف، به تولید مشغول باشند تا هم مصرف سوخت به وضعیت مطلوب برسد و هم سود صنایع بهبود یابد.


عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: صرفا معاف کردن خانوارهای کم‌مصرف از پرداخت هزینه آن، راه به جایی نخواهد برد. زیرا به‌یقین تنها بخشی از بهینه‌سازی مصرف مربوط به فرهنگسازی می‌شود و اصلی‌ترین اقدام در جهت افزایش بهره‌وری تولید و کاهش هزینه استهلاک به نوع وسایل و تجهیزات با کیفیت و استاندارد برمی‌گردد.


سنگدوینی با انتقاد از نگاه دورن سازمانی به مسئله بهینه‌سازی مصرف سوخت، گفت: تا زمانی که نگاه‌ها به بهینه‌سازی مصرف سوخت صرفا درون سازمانی باشد، به دستاورد مهم بهینه‌سازی نخواهیم رسید زیرا تمام دستگاه‌ها سوخت مصرف می‌کنند و مصرف سوخت مسئله‌ای فرادستگاهی است، بنابراین حداقل وزارتخانه‌های مرتبط مانند صمت، جهاد کشاورزی، نفت، نیرو و کشور باید در این زمینه هماهنگ باشند.


پروین خدادادی

انتهای خبر

0
0